Podizanjem 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije Pelješki most dug 2,4 kilometra noćas je spojen od Komarne do Brijest. Most povezuje hrvatsku teritoriju u jednu celinu.
Spajanju mosta je prisustvovao i hrvatski premijer Andrej Plenković.
„Ovo je veliki događaj koji smo uspeli ostvariti uz pomoć Evrope i Kine. Ovim realizujemo strateški nacionalni interes. Ovo je najbolji dokaz kako članstvo u EU pomaže Hrvatskoj u realizaciji“, rekao je kratko, a prenosi N1 Zagreb.
„Most je na najvišem nivou. Ispod njega bi prošao i Titanik! Hrvatska je ostvarila strateški cilj i on će biti zajedničko dobro. Ovaj most povezuje. Ovo nije trenutak koji deli, nego spaja”, dodao je Plenković.
Pelješki most je spojen! Hrvatska je spojena! Realizirali smo generacijski i svehrvatski projekt. Hvala svima! 🇭🇷🇪🇺🇨🇳🇧🇦 pic.twitter.com/GxNIJJK9Wp
— Andrej Plenković (@AndrejPlenkovic) July 28, 2021
Uoči spajanja mosta Plenković je na društvenoj mreži Twitter okačio video kojim se prikazuje kako izgleda most.
Večeras hrvatski teritorij postaje jedinstven. Pelješki most povezuje 🇭🇷. Ponosni smo i hvala svima! pic.twitter.com/5Ifx95MCua
— Andrej Plenković (@AndrejPlenkovic) July 28, 2021
Očekuje se da naredne godine u junu Pelješki most bude spreman za prve automobile. Osim dvostrukih saobraćajnih traka u svakom smeru, postojaće i zastavna traka. Do početka iduće sezone trebalo bi da bude gotovo i 30 kilometara pristupnih puteva i sam most.
Prema najavama stručnjaka, dozvoljena brzina na mostu biće 90 km/h.
„Hrvatske ceste su pokazale da su ozbiljna firma i da najveći infrastrukturni projekt mogu provesti filigranski tačno. Kod javne nabave bilo je puno žalbi, ali takav je zakon kakav je. Cela je Vlada disala kao jedan, ovo je veliki dan za sve nas. Ipak, čekamo i sledeću godinu kada će sve biti pušteno u rad“, kazao je ministar mora, saobraćaja i infrastrukture Oleg Butković.
Šef projekta Goran Legac iz Hrvatskih cesta kazao je za N1 kako je najteži deo posla bilo polaganje čeličnih pilota u dno zaliva, što je rađeno pre dve godine.
„Most će biti završen i pre juna iduće godine“, kazao je Leganc najavljujući tehnički pregled za februar 2022.
Gradnja mosta počela je januara 2019, a kako je saopšteno procenjena vrednost radova tada je bila 283 miliona evra.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.