Unicef: Trećina dece u svetu bez pristupa učenju na daljinu za vreme korone 1Foto: Logo

Agencija UN za decu Unicef saopštila je da najmanje trećina dece sveta nije imala pristup učenju na daljinu kada su zbog pandemije korona virusa zatvorene škole, stvarajući „globalno hitno stanje u obrazovanju“. 

Na vrhuncu zatvaranja uvedenih da bi se suzbila pandemija gotovo 1,5 milijardi dece bilo je pogođeno zatvaranjima škola, naveo je Unicef.

„Za najmanje 463 miliona dece čije škole su zatvorene zbog Kovida-19 nije postojalo nešto kao učenje na daljinu“, rekla je izvršna direktorka Unicefa Henrijeta For.

„Sam broj dece čije je obrazovanje mesecima potpuno poremećeno predstavlja globalno hitno stanje u obrazovanju. Posledice bi mogle da se osećaju u privredamam i društvima narednih decenija“, rekla je ona.

U izveštaju objavljenom kasno sinoć ukazuje se na znatnu nejednakost prema regionima a deca u podsaharskoj Africi su najteže pogođena. Po samom broju dece najviše je pogođeno u regionu južne Azije, najmanje 147 miliona dece, prema izveštaju.

Kako se navodi izveštaj je svetski reprezentantivna analiza o dostupnosti tehnologije u domovima i alatki potrebnih za učenje na daljinu kao što je pristup televiziji, radiju i internetu i dostupnost nastavnih programa prenošenih preko tih platformi.

Deca u najsiromašnijim domaćinstvima i ruralnim oblastima najviše su pogođena.

Takođe je najveća verovatnoća za najmlađu decu da će propustiti učenje na daljinu za vreme kritičnih godina, navodi se u izveštaju, velikim delom zbog izazova i ograničenja za onlajn učenje za malu decu i nedostatka opreme u kućama.

Unicef je upozorio da je situacija verovatno i gora jer čak i kad postoji tehnologija u domu deca možda ne mogu da uče zbog pritisaka da pomažu u kući ili da rade.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari