U Beču je odlazak na neki od brojnih balova u gradu postao trend, a Bečki bal je i dalje najomiljeniji ples.
„Za brojne goste iz inostranstva, posebno iz Nemačke, ali sve više iz Japana i Amerike, je sezona kada počinju balovi pravi povod za posetu carskom gradu“, kaže Markus Grisler iz Privredne komore Beča. Za mnoge branše u Beču sezona balova je važan izvor dodatnog prihoda. „Šnajderi, frizeri, vlasnici cvećara, plesne škole, taksisti, gastronomi, svi oni profitiraju od balske sezone. Oko 270 evra u proseku potroši svaki posetilac bala“, objašnjava Marija Smodiks-Nojman iz Bečke privredne komore.
Tradicionalna sezona balova počinje svake godine 11. novembra i završava se u februaru. Više od tri četvrtine posetilaca balova potiču iz Beča, oko 60.000 gostiju je iz ostalih austrijskih pokrajina a oko 55.000 posetilaca dolazi iz inostranstva.
Balovi se više ne smatraju samo plesnim događajem. Kao motiv odlaska na bal sve više se pominje susret prijatelja, poznanika ali i poslovnih partnera. Skoro polovina posetilaca su stalni gosti.
Dreskod se razlikuje od bala do bala. Ukoliko su u pitanju tradicionalni balovi onda je za dame obavezna dugačka večernja haljina a za gospodu smoking ili frak.
Ukupni izdaci koji se u okviru događaja izdvajaju direktno na balu, kao i tokom priprema iznose oko 131 milion evra. Moto ovogodišnje bečke balske sezone je „Videti i biti viđen“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.