Na zabavi upriličenoj povodom toga što je BiH formalno preuzela nadzor nad delom svog vazdušnog prostora na visinama većim od 10 hiljada metara, političari u BiH dobro su se zabavili, pišu regionalni mediji ukazujući da je proslava koštala neverovatnih 150 hiljada evra.
Prema računici, to što je BiH osposobila dovoljan broj kontrolora leta i skupila novac za nabavku opreme nužne za nadzor celokupnog vazdušnog prometa, što su do sada za nju obavljale područne kontrole leta u Zagrebu i Beogradu, godišnje će zaraditi 15 miliona evra.
Svaki avion koji preleti iznad BiH nekim od predviđenih koridora za to i plati godišnje može da se zaradi do 15 miliona evra, tvrde nadležni.
Proslava ovog važnog događaja na kraju se pretvorila u skandal jer se ispostavilo kako je vladajućoj eliti u BiH to bio povod za još jedan dernek na tuđi račun, koji je u ovom slučaju platila Agencija za pružanje usluga u vazdušnoj plovidbi BiH (BHANSA). Direktor te agencije je Dragan Primorac, zet predsednika HDZ-a BiH Dragana Čovića, pišu lokalni mediji.
Primorac je tako 6. decembra upriličio događaj u letnjikovcu Radobolja u Mostaru, na kojem se okupio gotovo sav politički krem iz BiH, predvođen Čovićem i njegovim bliskim saradnicima iz HDZ-a, no nisu izostali ni bošnjački zvaničnici poput predsedavajućeg Veća ministara BiH Denisa Zvizdića i predsednika Saveza za bolju budućnost (SBB) Fahrudina Radončića.
Odabrano društvo, koje je u jednom trenutku, kako se vidi iz snimaka sa društvenih mreža ozarenih pogleda u noćno nebo nad Mostarom pratilo veliki događaj, zabavljali su pevači – Halid Bešlić, Ana Rucner, Nina Badrić, a program je vodio Tarik Filipović.
Kada se ispostavilo kako je ta bizarna večernja zabava koštala nešto više od 153.000 evra, agencija BHANSA odgovorila je na to kako to građane BiH nije koštalo ništa, a u pozadini te neobične tvrdnje je bila konstatacija kako zabava nije plaćena iz proračuna nego od prihoda te agencije. Po navodima agencije, sve je bilo transparentno jer je za organizovanje zabave još u junu bio raspisan javni tender, a odabrana je najpovoljnija ponuda koju je dala firma „Marketing“ iz Mostara.
Prema dostupnoj dokumentaciji, BHANSA je postavila vrlo stroge uslove i ko i pod kojim uslovima može pevati njima i njihovim gostima – političarima. Tako su odredili da odabrani izvođač pop muzike mora imati najmanje pet izdatih studijskih albuma i najmanje pet osvojenih nagrada na „prestižnim“ takmičenjima. Uz to mora imati i završenu muzičku akademiju ili barem dokazati kako je u stanju organizovati koncert za koji će prodati najmanje 20.000 ulaznica.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.