Pandemija COVID-19 podstakla je mnoge firme da svoj biznis usmere ka internetu, čak 12 odsto preduzeća prijavilo je tokom 2020. da povećavaju napore da prodaju robu ili usluge onlajn.
Među državama članicama EU tokom 2020, prema podacima Eurostata, najveći udeo preduzeća koja su zbog pandemije započeli ili povećali napore da svoje proizvode prodaju putem interneta zabeležen je na Malti (32 odsto), a zatim na Kipru (23 odsto) i Portugalu (21 odsto).
Najmanji procenat preduzeća koja su se odlučila na to registrovan je u Nemačkoj (pet odsto), Poljskoj (šest odsto) i Sloveniji (sedam odsto).
Udeo preduzeća koja su se zbog pandemije preselila na internet kao novi kanal prodaje ili povećala svoje napore da prodaju onlajn 2020. godine zavisio je, ističe se na sajtu Eurostata, od početnog udela preduzeća koja već imaju e-prodaju, ali u velikoj meri i od vrste privredne delatnosti preduzeća.
Najveći udeo preduzeća koja su pokrenula ili povećala onlajn prodaju putem interneta zabeležena je u delatnostima smeštaja (25 odsto, dok je najmanji udeo zabeležen kod preduzeća koja se bave građevinarstvom (tri odsto).
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.