SOS sindikat gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd“ upozorava da su vozila gradskog prevoza u sve lošijem bezbednosnom stanju, da su kvarovi česti a autobusima nedostaje osnovna oprema, što dovodi do situacija kao što je saobraćajna nesreća koja se desila u nedelju uveče kod Beogradskog sajma.
Zbog toga SOS sindikat apeluje rukovodstvo da preuzme odgovornost i poziva Zlatomira Anđelića, izvršnog direktora za saobraćaj, da podnese ostavku.
U nedelju, 18. marta, u večernjim satima dogodila se saobraćajna nezgoda u Radničkoj ulici, na petlji Mosta na Adi u kojoj su učestvovala dva putnička automobila i autobus JKP GSP „Beograd“. Analizom događaja i raspoloživih informacija, SOS sindikat GSP „Beograd“, bez namere da utvrđuje krivicu ili prejudicira odgovornost, ukazuje da je ovaj autobus ostao u kvaru na nepreglednom mestu, bez propisane opreme, pre svega sigurnosnog trougla.
SOS sindikat GSP „Beograd“ je više puta ukazivao rukovodstvu GSP „Beograd“ i nadležnim organima da se u većini autobusa GSP-a ne nalazi propisana oprema od značaja za bezbednost saobraćaja – sigurnosni trougao, kompleti za pružanje prve pomoći (u zglobnom vozilu moraju da budu po dva), čekići za razbijanje stakla u slučaju opasnosti i svetloodbojni prsluk, već se od celokupne opreme jedino nalazi aparat za gašenje požara u početnoj fazi, naveli su oni u saopštenju.
„Zbog toga su vozači prinuđeni da se snalaze, pa tako neretko koriste kartone, pišu rukama po prljavom staklu ili čak obeležavaju granama drveta i panjevima autobus da je u kvaru, o čemu svedoče i fotografije koje smo dobili sa terena“ naveli su iz SOS sindikata. Oni dodaju i da je o celoj situaciji informisan izvršni direktor za saobraćaj GSP-a Zlatomir Anđelić, ukazujući da on snosi punu odgovornost za to što saobraćajni pogoni nemaju ovu opremu i zašto vozila izlaze u saobraćaj bez nje.
„Tražimo od izvršnog direktora za saobraćaj Zlatomira Anđelića da podnese ostavku, jer očigledno ne radi svoj posao i nije ga briga za bezbednost građana i vozača GSP-a, kao ni za materijalnu štetu koja nastaje zbog ovakvih propusta i nedostatka opreme. Javno pitamo i direktora kompanije Željka Milkovića zbog čega ne radi svoj posao, da li zna da vozila GSP-a izlaze u saobraćaj bez ove opreme, i kako to da za mnoge druge stvari koje nisu od interesa za bolje funkcionisanje prevoza ima novca, a za nešto što je suštinski bitno za bezbednost saobraćaja – nema i niko za to ne odgovara?“ naveli su oni.
Vozači i putnici ugroženi
Iz SOS sindikata objašnjavaju da zbog nedostatka opreme, vozači GSP „Beograd“ rizikuju ne samo visoke novčane kazne u slučaju kontrole od strane saobraćajne policije, već i znatno veću odgovornost u slučaju saobraćajne nezgode kao što je ova, ali i neretko rizikuju svoju bezbednost i svoj život kada im autobus ostane u kvaru na putu, naročito u prigradskim naseljima i noćnim satima, gde nema javne rasvete ili je ona slaba, put nije adekvatno osvetljen, a vozači improvizuju raznim priručnim i pomoćnim sredstvima ne bi li drugim učesnicima u saobraćaju dali do znanja da su u kvaru.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.