Autobusi se farbaju u crveno, a gume “ćelave” 1Foto: Danas arhiva

Dok JKP GSP „Beograd“ raspisuje tender za farbanje 255 autobusa u vrednosti od oko 1.000.000 evra, kako je nezvanično procenjena vrednost, a Grad dotira sa još 835 miliona ovog gubitaša, sindikalci iz GSP-a ukazuju na nepripremljenost vozila za zimu, “ćelave gume” i neracionalno trošenje postojećih resursa.

JKP GSP „Beograd“ je krajem oktobra raspisao poziv za sprovođenje javne nabavke velike vrednosti – farbanje 200 autobusa marke „Solaris“ i 55 zglobnih autobusa marke „Ikarbus“ u novu kolornu šemu, odnosno crvenu boju. Kako GSP nema novca za ovaj posao, s obzirom na to da je finansijski gubitak za ovu godinu procenjen na više od 12 miliona evra, na narednoj sednici Skupštine Grada će biti doneta odluka o novoj subvenciji.

SOS sindikat GSP-a ukazuje da je ovaj trošak još jedan dokaz nedomaćinskog poslovanja gradskog prevoznika, kao i da će zbog farbanja biti povučen 21 zglobni autobus iz saobraćaja što će uticati na kvalitet prevoza.

– U situaciji kada autobusi stoje u garažama saobraćajnih pogona zbog nedostatka pneumatika ili izlaze u saobraćaj sa „ćelavim gumama“ a nije nabavljeno ni dovoljno delova sistema za grejanje, gradski prevoznik ponovo dočekuje nespremno zimu. Umesto milion evra za farbanje autobusa, mnogo bi bilo korisnije uložiti daleko manje potrebnog novca u nabavku sijalica za farove, katadioptere, svetla za maglu i poklopce signalizacije, jer su to stvari koji mesecima nedostaju, pa tako autobusi izlaze tehnički neispravni u saobraćaj, iako su vrednosti tih delova višestruko manje u odnosu na cenu farbanja – naglasili su iz ovog sindikata.

Oni su analizirali uslove tendera i zaključili da će ovaj posao moći da dobiju samo dve privatne firme, koje su i do sada angažovane za slične poslove, iako bi, kako procenjuju iz SOS sindikata, GSP mogao da opremi pogone za farbanje vozila i na taj način uštedi veliku količinu novca.

– SOS sindikat je i ranije ukazivao menadžmentu GSP „Beograd“ da smo posao farbanja vozila mogli da obavljamo samostalno, jer GSP poseduje organizacionu jedinicu čiji je posao remont vozila, između ostalog, i farbanje vozila. Međutim, od menadžmenta smo dobili negativne odgovore uz obrazloženje kako bi ulaganje u opremu koja nije duži niz godina obnavljana bilo neostvarivo zbog nedostatka novca. Ako preduzeće nema novca za razvoj svojih službi, odakle onda milion evra za plaćanje istog posla privatnim firmama? – pitaju se oni i dalje. Na ovaj problem ukazivali su i pre nekoliko meseci kada je bilo govora o tome da će Grad dotirati još 28 miliona dinara do kraja ove godine, baš za farbanje autobusa koje je u programu poslovanja GSP za 2017. godinu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari