„Bike sharing” program na Adi Ciganliji 1Foto: Beoinfo

Korišćenje bicikla je u Srbiji na rekreativnom nivou i postoji dosta prostora za napredak kada je korišćenje ovog vida prevoza u svakodnevnom životu u pitanju, rekao je vršilac dužnosti sekretara za energetiku Marko Stojanović na otvaranju „Bike sharing” programa na Adi Ciganliji.

„Bike sharing” program podrazumeva korišćenje i vraćanje bicikla u relativno kratkom vremenskom periodu, čime se podstiče korišćenje ovog vida prevoza.

On je istakao da mu je izuzetno drago što je „Bike sharing” program deo „Nedelje energije 2017”, koja se po prvi put organizuje u Beogradu. 

– Svima u Sekretarijatu za energetiku i generalno u Gradu Beogradu je izuzetno važno da u okviru prve „Nedelje energije” možemo da prezentujemo sve sadržaje i aktivnosti koje je grad imao u delu promocije „bicikl programa” i obezbeđivanja najkvalitetnijih uslova za vožnju bicikla. Sa nama su kolege iz Sekretarijata za zaštitu životne sredine, predstavnici gradskih preduzeća, ali i Sekretarijata za poslove odbrane, vanrednih situacija, komunikacije i koordinacije sa građanima. Od njih ćemo čuti šta je sve Grad Beograd uradio do sada, ali i šta će biti urađeno u narednom periodu – rekao je Stojanović. 

Prema njegovim rečima, korišćenje bicikla i smanjenje broja motornih vozila na ulicama je vrlo bitan doprinos zdravom okruženju i zdravoj životnoj sredini. 

Vršilac dužnosti sekretara za poslove odbrane, vanrednih situacija, komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima Darko Glavaš naglasio je da je korišćenje bicikla na nivou grada u ovom trenutku  rekreativno i iznosi oko 0,7 odsto udela u ukupnom saobraćaju. Naša želja i strategija u narednim godinama je, navodi Glavaš,  da to promenimo i da udeo biciklista u javnom prevozu bude preko 10 odsto.

– Trenutno, Beograd ima 80 kilometara biciklističkih staza koje su delimično povezane. Strategija koja je definisana projektom „IME” je da u narednih godinu do dve uradimo novih 120 kilometara biciklističkih staza, koje će biti logično povezane. To će sugrađanima dati mogućnost da učestvuju u povećanju udela biciklista u javnom prevozu. Postavlja se 200 novih parkinga, uz već postavljene češljeve i parkinge za bicikliste, a Grad Beograd traži strateškog partnera za „Bajk šering” program – precizirao je Glavaš. 

On je dodao da bi u tom slučaju na teritoriji Beograda bilo postavljeno 150 punktova sa nekoliko hiljada bicikala, koji bi bili na raspolaganju sugrađanima i gostima našeg grada. 

– Bicikl je prevozno sredstvo koje nam omogućava brz prevoz na relacijama od nekoliko kilometara u centru grada, a svakako bi trebalo da postane i prevozno sredstvo za odlazak na posao ili obavljanje dnevnih poslova. To je strategija koju smo postavili i put kojim se krećemo. Zahvaljujem Udruženju biciklista, Biciklističkom savezu i Sekretarijatu za saobraćaj, koji u saradnji sa „Parking servisom” redovno sprovodi aktivnosti na unapređenju putne infrastrukture i mesta za adekvatno ostavljanje bicikala na teritoriji Grada. Da bi Grad Beograd sve ovo sproveo, uz projekat „IME” planirana je promena hijerarhije u saobraćaju.  Prema toj ideji, primat će imati pešaci, kao najrizičnija kategorija u saobraćaju, dok će na drugom mestu biti biciklisti. Nakon toga, slede vozila javnog gradskog prevoza, a tek na četvrtom mestu biće individualni prevoz motornim vozilom i trasport robe i usluga – zaključio je Glavaš. 

Izvršni direktor Vladimir Bogićević kaže da će JKP „Parking servis”  nastaviti da učestvuje u akcijama ovog tipa i  činiti sve da doprinese negovanju zdravijih stilova života i čistijem okruženju

– „Parking servis” je kao društveno odgovorna kompanija uzeo učešće u ovoj akciji doniranjem parkirališta za bicikle JP „Ada Ciganlija”. U pitanju su profili obika ćiriličnog slova „p”, koje ćemo postaviti, a koje smo u prethodnom periodu postavili na više od 50 lokacija u Beogradu. Ponosimo se akcijom „Parkiraj i bicikliraj”, koja je građanima omogućila da na Adi Ciganliji ili kod parkirališta „Milan Gale Muškatirović” i „Sava centar”, parkiraju svoje vozilo i besplatno iznajme dva bicikla – rekao je Bogićević. 

Maja Pavlović, pi-ar JP „Ada Ciganlija”, naglasila je da Ada Ciganlija ima najdužu rekreativnu stazu u Beogradu, dužine devet kilometara. Izuzetno nam je drago, navela je Pavlovićeva, što ćemo zajedno sa Gradom Beogradom u narednom periodu raditi na promeni saobraćajne hijerarhije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari