Uvođenje besplatnog javnog prevoza u Beogradu koštalo bi gradsku kasu godišnje između 11 i 12 milijardi dinara (oko 100 miliona evra), navodi Centar za lokalnu saloupravu na osnovu preliminarne analize.
Taj iznos, kako kažu, nije zanemarljiv, ali bi gradski budžet mogao da podnese realizaciju ove mere.
„Prednosti ovog poteza bile bi veći procenat građana koji bi koristio javni umesto individualnog prevoza, donekle manje zagađenje i više novca u džepu stanovništva – ali potrebna je dublja analiza da bi se sve to kvantifikovalo“, ističe se u saopštenju CLS.
Ključno pitanje jeste da li ova suma može da se potroši na korisniju namenu i da li bi se to odrazilo na kvalitet javnog prevoza.
„Centar za lokalnu samoupravu bi podržao predlog uvođenja besplatnog javnog prevoza u Beogradu, ali ističem da glavni problem nije cena karte, već korupcija, loš menadžment i nedostatak strategije transporta putnika u Beogradu“, istakao je direktor CLS-a Nikola Jovanović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.