Centar za lokalnu samoupravu (CLS) saopštio je danas da su preliminarne analize pokazale da bi rehabilitacija železnice u Savskom amfiteatru, što bi uključivalo jedan dupli kolosek i stajališta, zaokružila gradski železnički sistem i povećala vrednost projekta Beograd na vodi, „pa samim tim i državnog udela u njemu“.
„Do pre deceniju zapuštena i neugledna savska priobalna zona, jeste bila sa pravom planirana za urbanizaciju, ali samo železničko stajalište sa prilaznim prugama sa Novog Beograda i iz Topčidera nisu bili nikakva prepreka tome. Ovde se ne radi o vraćanju na status kvo, već o modifikaciji postojećih rešenja, koja bi bila najbolja moguća investicija u aktuelnom trenutku“, navodi se u saopštenju.
Ocenili su da je potrebno napraviti nadvožnjak nad kolosecima za Ulicu Nikolaja Kravcova, železnički nadvožnjak nad Bulevarom Vudroa Vilsona na prilazu koloseka mostu, sanaciju Starog železničkog mosta, produžetak tog bulevara kroz sajamsku zonu i nadvožnjak sa južne strane za vezu sa kružnim tokom na najnižem nivou petlje Radnička, preko kojeg se vezuje sa svim pravcima.
„Ovakva investicija od oko 50 miliona evra bi prema našoj proceni bila izuzetno isplativa za sve subjekte, a naročito za građane Beograda. Uskoro će CLS objaviti detaljnu analizu sa crtežom idejnog projekta“, piše u saopštenju.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.