Centar za lokalnu samoupravu (CLS) ocenio je danas višestruko problematičnom odluku Grada Beograda o izgradnji lučkog terminala za rasute terete u Krnjači.
Ta nevladina organizacija u saopštenju je ukazala da je pored potencijalno negativnog uticaja na rezervat prirode Bara Reva, glavni problem logistički, jer je predviđeno da terminal bude sa leve obale Dunava, dok je industrijski, saobraćajni i komercijalni centar Beograda sa desne.
„Betonska i asfaltna baza, kamen i šljunak imaju najveće potrošače na suprotnoj obali reke. Ovo bi značilo da bi se sav rasuti teret morao prevoziti preko dotrajalog i već preopterećenog Pančevačkog mosta. O bezbednosnim i saobraćajnim posledicama ovakvog rešenja suvišno je i govoriti“, ocenjeno je u saopštenju.
Kako CLS u saopštenju ističe, velika potrošnja je i na Novom Beogradu, što bi podrazumevalo još jedan prelazak reke za teret.
Direktor CLS-a Nikola Jovanović pozvao je relevantne aktere da ne žure sa odlukom o izgradnji nove luke i njenih terminala i da sve stručne i privredne organizacije budu uključene u njeno donošenje.
„Pitanje lokacije buduće beogradske luke i njenih terminala jeste strateško za našu prestonicu i odrediće njen razvoj u decenijama koje dolaze“, rekao je Jovanović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.