Centar za lokalnu samoupravu (CLS) ocenio je danas da vlasti u Beogradu za najavljenu nabavku 100 zglobnih autobusa treba da raspišu pošten i nepristrasan tender i da ne pomišljaju da posao vredan 30 miliona evra ugovaraju „ispod žita“.
„Umesto da nabavci novih 100 zglobnih autobusa pristupe kroz javni poziv, gradska vlast kreće u ovaj posao vredan 30 miliona evra (bez PDV-a) putem periodičnog indikativnog obaveštenja objavljenog 3. oktobra, što u startu znači manje transparentnosti i konkurencije“, ocenio je CLS.
U saopštenju se ističe da nova nabavka „budi loša sećanja“ na kupovinu 244 autobusa prošle godine, kada je na tenderu za 70 solo autobusa, na kome je pobedio turski „BMC“, zahtevani rok isporuke bio samo 70 dana, što je izazivalo sumnje da se radi o vozilima sa lagera, a ne autobusima konkretno proizvedenim za potrebe Beograda.
Na tenderu za još 174 solo autobusa, na kojem je pobedio kineski „Higer“, uslov za proizvodjača bio je minimum 4.000 gradskih vozila isporučenih u prethodne tri godine, čime je u startu izbrisana konkurencija, navodi se u saopštenju i dodaje da su kineski autobusi plaćeni po komadu više od 200.000 evra, „što je izazvalo nevericu i šok u stručnim krugovima“.
„Iako je zamenik gradonačelnika obećao da će do proleća ove godine Grad kupiti 100 zglobnih autobusa od Ikarbusa, sada je gotovo izvesno da od toga nema ništa i da je domaća fabrika puštena niz vodu“, ocenio je CLS.
Ta organizacija dodala je da će pratiti ovu i sve druge velike nabavke u Beogradu, kako bi građani dobili najbolje usluge po najmanjem trošku za gradski budžet.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.