Centar za lokalnu samoupravu (CLS) je povodom tvrdnje zamenika gradonačelnika Gorana Vesića da će Stari železnički most biti „malo raširen sa obe strane” kako bi primio tramvajski saobraćaj, ukazao danas da je reč o mostu sa kaveznom konstrukcijom, koga je nemoguće proširiti.
CLS je u saopštenju naveo da su jedine dve opcije da se Stari železnički most „koristi za tramvajski saobraćaj kao jednokolosečni, ili da se zameni”.
„U slučaju da se koristi kao jednokolosečni, bio bi moguć prolazak samo jedne tramvajske linije sa intervalom svakih sedam minuta, uz česta čekanja na prolazak tramvaja iz suprotnog smera. Sa novobeogradske strane bi bilo potrebno izgraditi prilaze u dužini oko jedan kilometar. Na desnoj obali prilaz bi bio samo 500 metara, ali bi zahtevao takvo rešenje da tramvaj ne preseca (Ulicu) vojvode Mišića kao magistralan gradski pravac”, ocenio je CLS.
CLS navodi da bi „taj nadvožnjak sa tramvajskim raskršćem ujedno bio i najskuplji deo poduhvata”, kao i da „ne postoji pravac i razvijena tramvajska infrastruktura kojom se dopunjuje ovako skupi segment mreže”.
„Za razliku od Starog savskog mosta, Stari železnički predstavlja ograničenje za kriterijume plovnosti reke. Samo bi poboljšanje parametara plovnosti Save moglo biti opravdan razlog za zamenu mosta, i to mostom sa višim i širim plovnim otvorom. I u navedenom slučaju, opet bi najopravdaniji most na tom mestu svakako bio onaj železnički”, naveo je CLS, pozivajući se na analizu saobraćajnog inženjera Karla Polaka.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.