Da li je Vinča preskupa a izgradnja metroa realna - vlast bez odgovora 1Foto: FoNet/ Beoinfo

Sednica Skupštine grada održana juče ostaće obeležena akcijom omladine Narodne stranke u kojoj pozivaju Gorana Vesića na odgovornost za „ružnu prošlost“ uz SNS, kritikama opzicije na plan za liniju metroa i kašnjenje sa ovim projektom i neubedljivim odgovorima vladajuće većine.

Uoči jučerašnjeg zasedanja odbornika grada, koje je kasnilo sa početkom oko sat vremena, omladina Narodne stranke pokušala je da uruči zameniku gradonačelnika Goranu Vesiću majicu sa natpisom „Vesić dva miliona“, slikom fontane i sa druge strane porukom „Oprostite mi moju ružnu prošlost“ uz logo Srpske napredne stranke.

Ipak, aktivisti nisu uspeli da nađu Vesića jer je zamenik gradonačelnika ušao u gradski parlament na „mala vrata“ odnosno sporedni ulaz.

Predsednik Omladine Narodne stranke Ivan Gajić rekao je novinarima da Vesić patetikom pokušava da, kao i predsednik države Aleksandar Vučić, sakrije sva svoja nedela, što mu „neće poći za rukom“.

Aktivnost opozicije, odnosno odborničke grupe „Savez za Srbiju“ na čelu sa Draganom Đilasom, a kojoj i Narodna stranka pripada, nastavila se u skupštinskoj sali predlogom da odbornici ponovo raspravljaju o ugovoru za izgradnju spalionice otpada u Vinči.

Savez za Srbiju insistirao je da se ovaj ugovor razmotri ponovo jer ga smatraju izuzetno štetnim, da se koncesija sa privatnim partnerom raskine i uđe u novi proces pregovora, što je obrazložio Nikola Jovanović, potpredsednik Narodne stranke.

„Radi se o najštetnijem ugovoru u novijoj istoriji, koji će koštati grad u narednih 30 god ukupno milijardu i 500 miliona evra, jer se Grad obavezao na fiksnu isplatu iz budžeta od 38 miliona evra svake godine, a uz kolateralne troškove ta cifra se penje na 50 miliona evra godišnje“, upozorio je Jovanović.

On je dodao i da je postojala mogućnost da Grad napravi spalionicu bez ovog partenrstva, iz povoljnih kredita i bespovratnih donacija evropskih banaka, što bi bilo znatno jefitnije odnosno oko 170 miliona evra.

– Ne samo da su uslovi nepovoljni, nego je i paradoks što će javna preduzeća prikupljati otpad, voziti ga i plaćati spaljivanje. A ni to nije sve, već je dodatna ironija što finalni proizvod, odnosno električna energija iz spaljivanja nije u vlasništvu Grada već će je Grad otkupljivati po duplo većoj ceni od tržišne tokom minimum osam godina, naglasio je Jovanović.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić odgovorio je na ovo obrazloženjem da je skupština već dva puta raspravljala o temi spalionice u Vinči i istakao da je tom prilikom rečeno sve što je bitno.

– Odbornici opozicije prave cirkus od ove Skupštine i pokušavaju da vrate vreme unazad, to je naknadna pamet. Uveravam vas da je ovo najpovoljniji način da se uredi deponija koje je među 10 najlošijih na svetu, a trošak po građane će biti mnogo manji od 127 evra godišnje koliko je trebalo da plaćaju po predlogu iz vremena Đlasove vlasti. I troškovi prema privatnom partneru su znatni manji – naveo je Vesić odgovarajući na pitanje kako komentariše ove cifre. Ni posle insistiranja novinara, Vesić nije rekao precizno tačan iznos troškova koje će rad za ovo platiti, upućujući na čitanje ugovora.

Zamenik gradonačelnika ukazao je i da je važnija tačka dnevnog reda kojom odbornici treba da se bave – usvajanje planova za izgradnju prve linije metroa, što je ujedno bila i centralna tema i novi povod za kritike opozicije.

Na ovu temu oglasio je Dragan Đilas kao predsednik odborničke grupe „Savez za Srbiju“ ali i podsećujći na planove za metro iz vremena kada je on bio prvi čovek grada.

– Za projekat prve linije metroa koji je urađen na čelu sa profesorom Vukanom Vučićem dobili smo donaciju Vlade Francuske i kompanije Ežis, koja i sada sarađuje sa Gradom, dok je i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) dala potvrdu da će finasirati ostatak građevinskih radova. Izgradnja linije od Ustaničke do Zemuna je trebalo da počne 2016. i bude završena 2020. godine a u međuvremenu i planovi za drugu liniju od Vidikovca do Karaburme, podsetio je on.

Đilas je naglasio ništa od toga ova vlast nije završila iako su planovi bili spremni, te da neće podržati njiihov predlog da se prave novi planovi, za prvu liniju od Makiškog polja do Ade Huje.

– Na ključno pitanje – zašto nije urađena prva linija kako je planirano – odgovor je vrlo prost. Sve ovo se radi zbog „Beograda na vodi“ jer je ugovorom sa stranim investitorom predviđeno da do kraja 2019. Grad izgradi liniju metroa koja će proći kroz taj objekat i ostalu saobraćajnu infrastrukturu. Očigledno je da Grad to ne može da ispuni a pitanje je samo koliko će penale plaćati zbog toga, naglasio je Đilas.

Uprkos kritikama, odbornici su usvojili odluku da se izradi Plan generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade za I fazu prve linije metro sistema.

Odbornici SNS vratili mandate zbog većih funkcija

Skupština Grada konstatovala je na jučerašnjoj sednici prstanak mandata odbornnicima sa liste koalicije oko Srpske napredne stranke koji su mandate vratili kako bi preuzeli, odnosno nastavili da obavljaju druge, važnije funkcije u gradu. Mandate su vratili Andreja Mladenović, bivši zamenik gradonačelnika, Irena Vujović koja će nastaviti da obavlja funkciju predsednice opštine Savski venac, profesor Sima Avramović, dekan Pravnog fakulteta i Marija Vračar koja će ubuduće biti podsekretarka za informisanje.

Usvojen veliki broj planova

Na jučerašnjoj sednici usvojeni su brojni planovi detaljne regulacije različitih gradskih celina – među njima i neki značajniji po svojoj problematici o kojima je Danas već pisao. Usvojen je plan regulacije područja na kome će se graditi nova Kumodraška ulica na Voždovcu, usvojen je i plan regulacije kojim se izmešta pruga oko Kalemegdana, zbog potreba projekta Beograd na vodi. Draga Đilas je naglasio da će se po ovom planu vozovi sa opasnim materijama kretati kroz tunele od Prokopa do Pančevačkog mosta što predstavlja opasnost od ozbiljnih ekoloških incidenata. Usvojen je i izmenjeni plan kompleksa autobuske i železničke stanice u Bloku 42, nekoliko planova koji omogućavaju nadziđivanje skloništa, kao i izmenjen plan dela područja Ade Huje kojim je omogućena izgradnja stanice za snabdevanje gorivom.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari