Dnevna karta u javnom prevozu u Beogradu 290 dinara 1Foto: BETAPHOTO/ MILOŠ MIŠKOV

Cena jednodnevne karte u gradskom prevozu u Beogradu koji kreće 8. maja, koliko bi radnik trebalo da izdvoji da ode na posao i vrati se je 250 dinara plus 40 dinara koliko je potrebno izdvojiti za samu karticu.

Za tri dana karta  iznosi 700 dinara, a za pet dana 1.000 dinara.

„Sve ostale vrste karata i dopune karata za javni prevoz neće moći da se kupe dok je korišćenje javnog prevoza omogućeno samo zaposlenima“, rekao je sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević.

Gradski prevoz u Beogradu počeće da funkcioniše 8. maja, postepeno i to po fazama, a biće uvedena i nova pravila koja će morati da poštuju svi oni koji koriste ovaj vid prevoza.

Naime, u prvoj fazi, moći će da se voze samo zaposleni, odnosno osobe koje putuju na posao, a u narednim fazama, kako se budu ublažavale mere protiv širenja epidemije, prevoz će biti dozvoljen i drugim kategorijama – đacima, nezaposlenima i starijima od 65 godina.

Prema najavama gradskih čelnika, biće dozvoljen ulaz u vozila samo onim licima koja pravilno nose ličnu zaštitnu opremu – masku i rukavice. Ulaziće se samo na prednja vrata dok će izlazak putnika biti na obeleženim vratima. Uz to, mesta za sedenje i stajanje biće takođe obeležena, kao i maksimalni broj putnika po vozilu. Na stajalištima su iscrtane crvene tačke kako bi građani znali koliko moraju da se udalje od druge osobe, a ulaz u autobuse biće moguć samo na jedna vrata.

– U samom autobusu će biti raspoređena mesta tako da će se sedeti do prozora, a stolica koja se nalazi do prolaza će biti prazna da putnici mogu na obeleženim mestima da stoje. Na taj način će se napraviti raspored da distanca između putnika bude maksimalno moguća, objasnio je Zoran Radojičić, gradonačelnik Beograda.

U svakom vozilu biće kontrolor ili redar, kako ga zovu pojedini gradski čelnici, i on će voditi računa o tome da li putnici poštuju sva propisana pravila.

– Zaposleni svoj status dokazuju personalizovanom A1 busplus karticom sa uplaćenom pretplatnom kartom za tekući mesec za odgovarajući broj zona, i u tom slučaju ne moraju kod sebe da imaju overen radni nalog. Putnici koji se opredele za jednodnevnu, trodnevnu ili petodnevnu kartu, koje će takođe biti omogućene, obavezni su da prilikom ulaska u vozilo uz validaciju karte pokažu i radni nalog za tekući dan koju izdaje poslodavac. Dopuna mesečne karte kao i kupovina jednodnevne, trodnevne i petodnevne karte biće omogućena na kioscima širom Beograda, na oko 2.000 prodajnih mesta – naveo je sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević.

Ukoliko se putnici ne budu pridržavali propisanih mera ili je vozilo puno i nema mesta za nove putnike (ako su sva obeležena mesta popunjena), vozačima je dozvoljeno da ne prime putnika.

– Ukoliko se ne poštuju propisane mere, vozač gradskog prevoza može da zaustavi vozilo i obavesti nadležni operativno-kontrolni centar, koji će odmah pozvati komunalnu miliciju ili policiju radi intervencije. Takođe, ako putnici primete da je u vozilu veći broj putnika od dozvoljenog, ili da se neki putnici ne pridržavaju preventivnih mera, ne nose masku i rukavice, imaće mogućnost da takve slučajeve prijave na telefon Beokom servisa 0800/110011, pri čemu je potrebno da prijave broj linije na kojoj se voze, ID broj vozila, vreme i mesto uočene nepravilnosti, kako bi bile preduzete adekvatne mere, naglašava Vasiljević.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari