Uređenje Karađorđeve ulice počeće sledećeg leta, rekonstrukcija će imati dve faze, a radovi bi trebalo da traju oko 180 dana, najavio je glavni urbanista Milutin Folić.
Centar Beograda sa pešačkom zonom konačno se spušta na dve velike reke. Jedan koridor ide od Kalemegdana preko nove pasarele kod Beton hale. Drugi prilaz biće od Sava promenade preko rekonstruisane Karađorđeve ulice, rekao je Folić za Novosti.
Počeli smo da je uređujemo tako što smo obnovili fasade, rekao je Folić i naveo da da sada hoće da srede kolovoz koji je pun rupa.
Stara železnička pruga oko Kalemegdana biće izmeštena krajem 2018. godine. Železnički tunel će postati prostor za javne, kulturno-umetničke i komercijalne sadržaje.
Mračan park uz pristanište biće urađen po svetskim standardima, a mračna ulica od Brankovog mosta do Kalemegdana dobiće novo, jače javno osvetljenje.
Tramvajske šine pomeraju se ka reci, kao i kompletna ulica. Planirano je da trotoari pored zgrada budu prošireni od četiri do pet metara, popločani granitnim pločama, kao i da se ožive lokali u prizemlju zgrada, koji su sada prazni.
Na strani uz Kosančićev venac biće drvored. Baštice se popločavaju kamenim kockama, a grad će iz svojih sredstava nastaviti obnovu fasada.
Folić je podsetio na turistički značaj uređenja Karađorđeve jer svi strani turisti koji kruzerima dođu u Beograd, prvi utisak o našem gradu stiču u kvartu oko pristaništa. Prilikom rekonstrukcije vodiće se računa da turistički autobusi imaju svoj kutak. Oni će imati rezervisana parking mesta uz ulicu.
Šetalište uz Savu biće osloboćeno saobraćaja. Proširiće se kapaciteti za dvotočkaše. Naime, povezaćemo postojeće biciklističke staze na pristaništu sa onom koja treba da se izgradi duž Crnogorske ulice. Postavićemo nove klupe, dečje igralište, prostor za skulpture, a Spomenik lučkom radniku biće premešten na poziciju na kojoj će biti vidljiviji, u pravcu silaza sa velikih stepenica na reku, najavio je Folić.
U skladu sa već usvojenim prostornim planom projekta Beograd na vodi, desna saobraćajna traka, koja obilazi stub Brankovog mosta, postaće dvosmerna saobraćajnica produžena ka Savskom amfiteatru.
Uz rekonstrukciju Karađorđeve ulice obuhvaćeno je i uređenje javnih zelenih prostora uz reku. Projekat takođe obuhvata i uređenje platoa ispred velikog stepeništa i njegovo dalje povezivanje sa Savskim šetalištem.
Funkcionalan izgled kvarta koji se graniči sa Pristaništem, Kalemegdanom, Kosančićevim vencem i Beogradom na vodi osmislio je arhitekta Boris Podreka.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.