Sekretarijat za inspekcijske poslove dao je instrukcije građanima kako da se zaštite od lažnih taksi vozila, umesto da objasne navode o tome da pojedini nelegalni taksisti dolaze do legalnih tablica Sekretarijata za saobraćaj.
Po drugi put od pisanja Danasa o tome kako ilegalni taksisti na nerazjašnjen način dolaze do legalnih taksi tablica koje izdaje Sekretarijat za saobraćaj, gradska uprava izdala je saopštenje u kome detaljno objašnjava građanima kako da prepoznaju legalne taksiste i izbegnu eventualne prevare i papreno plaćanje usluga.
„Ako se taksi usluga naručuje telefonom pozvati neko od registrovanih udruženja; ukoliko se neposredno zaustavlja taksi vozilo uveriti se da li ima registarsku oznaku „BG … TX“ i krovnu oznaku; sa vozačem utvrditi trasu i proveriti da li su taksimetar, cenovnik i taksi dozvola vozača vidno istaknuti, da na taksimetru piše „start“, a nakon uključivanja isti treba da pokaže iznos od 170 dinara; taksimetar mora da radi ujednačeno; momentalno ukazati na uočenu nepravilnost; preporuka je uzimanje računa za izvršenu uslugu… “ naveo je Sekretarijat za inspekcijske poslove.
Isti taj Sekretarijat za inspekcijske poslove koji je građanima dao savete nadležan je da kazni sva vozila koja ne ispunjavaju ove kriterijume i u saradnji sa drugim nadležnim organima pobrine se da se oni sklone sa ulica.
Ipak, kako je Danas ranije pisao, ni TX oznaka više ne garantuje da je taksi vozilo zakonito, a udruženja taksista koji legalno rade svoj posao u više navrata su pokušala da se bore protiv onih koji „bacaju loše svetlo“ na njihov posao.
Kako „divlji“ taksisti dobijaju tablice sa oznakom TX, ali i zašto se taksi automobil vodi na jednog vozača iako je za volanom neko drugi neka su od pitanja koja udruženja taksista pokušavaju da razjasne, dok prema njihovim rečima Sekretarijat za saobraćaj i policija okreću glave, a građani ostaju potpuno nezaštićeni od ovakve vrste prevare. Sva ova pitanja i Danas je tada uputio i Sekretarijatu za saobraćaj, međutim oni se do sada nisu oglasili da razjasne pomenute probleme. Umesto toga, dobili smo odgovor Sekretarijata za poslove komunalne policije u kome nam objašnjavaju šta su njihove nadležnosti i koliko puta su reagovali na pritužbe prošle godine. Kao što se dva puta posle toga oglasio Sekretarijat za inspekcijske poslove savetujući građane kako da se čuvaju od nelegalnih taksista.
Propisane cene usluga
Za tarifu 1, cena vožnje po kilometru iznosi 65 dinara, radnim danima, od 6 do 22 časa; za tarifu 2, cena vožnje po kilometru iznosi 85 dinara, od 22 do 6 časova, i u dane državnih praznika i nedeljom; za tarifu 3, cena vožnje po kilometru iznosi 130 dinara i primenjuje se van obeleženih tačaka gradskog područja. Cena prtljaga putnika je uračunata u cenu taksi prevoza. Za korisnike taksi usluga sa aerodroma, taksi vozač samostalno utvrđuje trasu prevoza i nema obavezu uključivanja taksimetra jer uslugu naplaćuje prema potvrdi o fiksnoj ceni taksi prevoza, koja se prethodno dobija na taksi pultu na aerodromu.
Najčešći nebaždareni taksimetri i vozila bez „TX“ oznake
Prilikom nadzora nad taksi prevozom, inspektori drumskog saobraćaja Sekretarijata za inspekcijske poslove najčešće zatiču prekršaje kao što su nebaždaren taksimetar, istekla potvrda o pogodnosti i klasifikaciji taksi vozila, korišćenje taksi vozila bez „TX“ registarskih oznaka, kao i prekršaje pružanja taksi usluga na teritoriji grada Beograda taksista sa taksi dozvolama izdatim od drugih lokalnih samouprava (najčešće Apatin i Alibunar), saopšteno je iz Sekretarijata za inspekcijske poslove.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.