U Beogradu do sada nije bilo nijednog helidroma za civilne vazduhoplove. Ali, za dva dana, letelica firma AD „ Agrodobanovci“ iz Dobanovca trebalo bi prvi put da poleti sa privatnog helidroma. Prestonicu uskoro očekuje i otvaranje drugog privatnog helidroma, i to na zgradi u sklopu novobeogradskog kompleksa B23 Office Park, preko puta Arene. To će biti prvi poslovni objekat sa privatnim helidromom, koji će, kako je investitor Verano grupa najavio pre tri godine, kada je gradnje kompleksa počela, prvi u ovom delu Evrope moći da se pohvali AAA standardom.


Nadzor helidroma je u nadležnosti odeljenja Aerodroma u Direktoratu civilnog vazdušnog saobraćaja. Ova institucija proverava da li su helidormi ispunili uslove za bezbedan saobraćaj, izdaje im dozvole i obavlja inspekcijski nadzor nad njima. Prema rečima Katarine Andrić, potparolke Direktorata civilnog vazduhoplovstva u gradu, postoje helidromi koje koristi vojska i policija. Ona je objasnila i da je prethodnih godina bilo interesenata za gradnju privatnih helidroma, ali su oni brzo odustajali.

– Trenutno je registrovano šest helikoptera u vlasništvu privatnih lica. U bivšoj Jugoslaviji, postojao je helidrom u blizini VMA na Banjici, a radilo se i na pripremi za helidrom pri Kliničkom centru Srbije i taj projekt nikad nije realizovan – priseća se Andrićeva.

Ona je izjavila i da Direktorat radi na projektu stimulisanja lokalnih samouprava na izgradnji helidroma .

– Značaj helidroma je izuzetan, kako u poslovne i turističke svrhe, tako i u vanrednim situacijama, kada je potreban brz i efikasan prevoz povređenih lica. Oni su dragoceni i u slučajevima blokade puteva, a neophodni su kada nas pogodi zemljotres – objasnila je Andrićeva.

Za izgradnju helidroma, potrebno je izraditi odgovarajuću lokacijsku dokumentaciju sa elementima potrebnim za izbor pravca prilazno odletnih pista, analizom prepreka, i uticaja na okolinu. Prikupljena dokumentacija se dostavlja Direktoratu civilnog vazduhoplovstva na odobrenje.

Kako bi letelica poletela potrebno je ispitati da li je to moguće u određenim uslovima okruženja, kao i njen uticaj na postojeći vazdušni saobraćaj. Po ispunjenju ovih nužnosti definiše se i postupak letenja na predloženoj lokaciji helidroma. Međutim, „krstarenje nebom“ zahteva u potpunosti ispunjenu bezbednost planiranog leta, kao i pravila razdvajanja saobraćaja.

Poslovni kompleks sa prvim helidromom

B23 Office Park prostire se na površini od 53.000 kvadrata i predstavlja arhitektonsko delo poslovne namene. Kompleks je formiran iz četiri lamele, dok su poslovni prostori projektovani, kao slobodni otvoreni prostori do kojih se dolazi kroz višeetažne holove sa liftovskim i stepenišnim vertikalama i mostovima. Namena prizemne etaže i galerije je zajednička za ceo kompleks sa kongresnim salama, holovima, kafeterijama, lokalima, knjižarama, bankama, spa i fitnes centrom, dok je obezbeđeno i 550 parking mesta. Na vrhu zdanja naći će se i prvi helidrom na zgradi u Beogradu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari