Gradonačelnik pokrenuo kampanju „Pešači i recikliraj” 1Foto: Beoinfo

Gradonačelnik Beograda prof. dr Zoran Radojičić i Nemanja Komatović iz Fondacije „Recan” ozvaničili su danas kampanju „Pešači i recikliraj” na Trgu republike, gde je postavljena skluptura umetnika Viktora Kiša – tricikl namenjen popunjavanju limenkama.

Događaj je deo ovogodišnjeg obeležavanja Evropske nedelje mobilnosti, koja promoviše pešačenje, biciklizam i javni prevoz, odnosno ekološke vidove saobraćaja.

Kako je tom prilikom istakao gradonačelnik, cilj je da se s jedne strane skrene pažnja na nemotorizovane načine transporta u Beogradu, a s druge da se ukaže na značaj čistijeg i zdravijeg grada. On je istakao da je zaštita životne sredine važan aspekt Evropske nedelje mobilnosti.

Gradonačelnik pokrenuo kampanju „Pešači i recikliraj” 2
Foto: Beoinfo

– Samo recikliranjem limenki ostvaruje se čitav niz koristi, od kojih je najvažnija zaštita životne sredine i zdravlje svih nas, ali ne treba zanemariti ni finansijsku korist. Reciklažom se štedi energija, a čak 75 odsto aluminijuma održava se i ostaje u prirodi zato što se ne koriste nove količine, već upotrebljene – rekao je Radojičić.

O svemu ovom gradonačelnik je razgovarao sa đacima OŠ „Drinka Pavlović”, koji  su ubacivali prikupljene limenke, a sama skulptura nalaziće se na ovoj lokaciji do 22. septembra. Prikupljene limenke biće donirane u humanitarne svrhe Udruženju „Živimo zajedno”.

Gradonačelnik pokrenuo kampanju „Pešači i recikliraj” 3
Foto: Beoinfo

Radojičić je zahvalio svima koji učestvuju u ovoj kampanji, skrećući pažnju na pešačenje, biciklizam, zdraviji život, čistiji grad, reciklažu i uopšte ekologiju.

– Pozivam sve Beograđane da daju svoj doprinos razvoju reciklaže, da što više pešače i voze bicikl tokom čitave godine i pomognu da grad bude zdraviji i čistiji – naglasio je Radojičić.

Nemanja Komatović je zahvalio gradonačelniku i čitavom njegovom timu zato što su prepoznali suštinu reciklaže – svojstvo metala jeste da se reciklira beskonačno, bez gubitaka na kvalitetu.

– Simbolika tricikla jeste u tome da je on jedan od prvih prevoznih sredstava, a recikliranjem limenki iz ove skulpture može da nastane novi bicikl. To je ta permanentnost metala, koja datira još iz srednjeg veka. Zato su te dve teme u kampanji veoma lepo ukomponovane – naveo je Komatović.

Kampanju je podržao i glavni urbanista Marko Stojčić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari