Gradska vlast "sređuje" Topličin venac na prevaru, a bez građevinske dozvole 1Foto: UG Pešaci nisu maratonci

Rekonstrukcija Topličinog venca juče je zvanično počela, kako je to oglasio zamenik gradonačelnika Goran Vesić, uprkos protivljenju nezadovoljnih stanovnika koji ne žele pretvaranje tog dela grada u pešačku zonu.

Radovi su, ipak nastavljeni, „ispod žita“, najpre pokušajem seče drveća, pa iznenadnim „hitnim popravkama kvarova“ i raskopavanjem, a onda i intervencijom policije zbog navodnog sudara, nakon čega je ulica konačno i zatvorena za saobraćaj, a raskopavanje počelo. I to bez građevinske dozvole.

Pre nego što se uopšte pročula vest o početku rekonstrukcije ulice Topličin venac, žitelji ovog kraja za radove su saznali tako što su pre dva dana čuli mehanizaciju i videli radnike ispred svojih vrata. Grupa nezadovoljnih stanara je blokirala početak radova kada su videli kamione i radnike „Beograd puta“, tražeći od nadležnih na projektu dokumentaciju po kojoj im je dozvoljeno da urade rekonstrukciju. Ipak, ništa od tražene dokumentacije građanima nije dostavljeno.

Kada su stanari rešili da svojim vozilima blokraju prolaz radnicima, i oni su se povukli i obustavili radove. Sutradan su se, međutim, vratili sa obaveštenjem da vrše potkresivanje stabala i da zbog toga građani treba da uklone svoja vozila. Stanare je dodatno razljutila odluka da se poseku drvoredi lipa starih i preko 40 godina duž ove ulice, a da, po projektu, „sve bude pretvoreno u beton“. Ni ekipa „Gradskog zelenila“ koja je došla da obavi taj posao nije imala potreban nalog i dozvole, pa je, zbog bunta stanara, obustavila radove.

Međutim, stanare je sutradan u ulici sačekala drugačija scena. Ovog puta, na licu mesta bili su bager, buldožer i kiper „Beogradskog vodovoda“, a po izgovoru da su došli na poziv zbog hitne intervencije, kvara na adresi Topličin venac 14.

– Ispostavilo se da niko od komšija sa te adrese nije zvao ni zbog kakvog kvara. U „Vodovodu“ i u „Gradskom stambenom“ nam je odgovoreno da ni jedna njihova ekipa nije na terenu u tom kraju, da nisu planirani nikakvi radovi, kao i da nije bilo prijava kvarova na toj adresi. Broj koji je stajao na nekakvom „radnom nalogu“, bez pečata i potpisa, nije se podudarao ni sa jednim brojem iz „Vodovoda“, što nam je u tom javnom preduzeću i potvrđeno. Kasnije je stigao nalog i iz Sekretarijata za saobraćaj, koji je, što je interesantno, poslat sa mejla MUP. Sve to previše podseća na Savamalu, prosto da se zapitamo ko su ti ljudi uopšte. Na fotografijama se vidi čak i geometar, sta geometar premerava dok se popravljaju vodovodne cevi? Da li ova vlast zaista misli da može građanima takve prevare da protura? – kaže za Danas Bodin Starčević, stanovnik Varoš kapije i jedan od članova udruženja građana koji se protive rekonstrukciji Topličinog venca, kao i član Udruženja Pešaci nisu maratonci, koje je mesecima unazad ukazivalo na brojne propuste i katastrofalne posledice pretvaranja čitavog centra grada u pešačku zonu.

Bageri „Vodovoda“ su za svaki slučaj, nastavlja Starčević, ipak iskopali rupu u asfaltu, ali to nije bilo dovoljno da se saobraćaj zaustavi, a rekonstrukcija nastavi.

– Zato uskoro dolazi policija na uviđaj, zbog navodnog sudara dva vozila „Vodovoda“. Policija zatvara celu ulicu, iako nije moralo tako, i nakon zaustavljanja saobraćaja ekipe počinju da kopaju- kaže Starčević.

Međutim, ono što je najbitnije je činjenica da se radovi započeti na Topličinom vencu, izvode bez građevinske dozvole, s obzirom da je ceo projekat rekonstrukcije suprotan važećem urbanističkom planu.

– Drveće ne može tek tako da se seče, bez postojećeg projekta i određenih dozvola. Međutim, ceo projekat nije ni dobio građevinsku dozvolu. Postavljena je gradilišna tabla, gde je investitor Grad Beograd, ali na kojoj nema zakonom propisanog obaveznog podatka – broja građevinske dozvole. Da dozvola nije ni dobijena, potvrđuje i dokument gradskog Sekretarijata za urbanizam, u kome stoji da se zahtev Sekretarijata za saobraćaj za dobijanje dozvole za radove na ovom području odbija- navodi Starčević.

On podseća i da je građenje bez građevinske dozvole krivično delo kažnjivo zatvorom i novčanim kaznama.

– Nelegalni projekat otpočinje se lažnim nalogom, samo da bi raskopali ulicu i obeshrabrili građane, onda je izmišljena hitna intervencija, samo da raskopaju Topličin venac i nesmetano čupaju lipe stare 40 godina. Tako počinje popločavanje? Da je sve tako korisno i čisto, vlast ne bi morala da radi takve stvari. Zatvaranje južnog prilaza Knez Mihailovoj i cele Varoš kapije je nerazumno, štetno po opšti interes grada i građane koji žive i rade u centru. Udaljava se saobraćaj, onemogućava se prilaz kolima Hitne pomoći, vatrogascima, otežava se odnošenje smeća, dostavljanje robe brojnim radnjama koje ovde posluju. Sav saobraćaj se usmerava kroz usku Gračaničku ulicu. Dodatno, stvara se veliki ekološki problem, po planu će sve biti u betonu, a nigde drveta neće biti. Ovakav plan šteti građanima koji tu žive, šteti onima koji tu razvijaju posao, zapravo ne koristi nikome osim investitorima i nekome ko je uzeo procenat, što samo može da ukazuje da se radi o pranju para- zaključuje Starčević.

Gradske vlasti najavile su početak rekonstrukcije Topličinog venca kao nastavak ideje o zatvaranju tog dela grada za saobraćaj i pravljenja šire pešačke zone a zamenik gradonačelnika Goran Vesić saopštio je da će radovi trajati 280 dana.

Bez građevinske dozvole

U zaključku Sekretarijata za urbanizam i građevinske poslove od 20. septembra ove godine, u koji je novinar Danasa imao uvid, stoji da se „odbacuje zahtev Sekretarijata za saobraćaj gradske uprave grada Beograda za izdavanje rešenja o odobrenju za izvođenje radova na rekonstrukciji i uređenju u okviru postojeće regulacije delova ulica Topličin venac, Vuka Karadžića, Cara Lazara, carice Milice i Čubrine u Beogradu, na delovima katastarskih parcela 2057, 1818, 2059, 2060, 2061, 1997, 2047, KO Stari grad u Beogradu“. U obrazloženju odluke navedeno je čak 18 nedostataka u dokumentaciji zbok kojih je zahtev i odbijen.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari