Od septembra Beograđani će se voziti u renoviranim vozovima u okviru gradske železnice koja će prema pretpostavkama dnevno prevoziti više od 30.000 putnika. „Gradska železnica“ biće deo jedinstvenog tarifnog sistema gradskog prevoza, a njena potpuna realizacija očekuje se do 2014. godine, dok će prva linija biti realizovana na jesen ove godine.


Planovi su da se Beograđani ovim prevozom voze brže i jeftinije od autosaobraćaja koji trenutno prevozi većinu putnika. Iako su žitelji prestonice izgubili naviku da se voze gradskom železnicom zbog čestih kašnjenja, predsednik upravnog odbora GSP-a Željko Đukanović najavljuje da će gradska železnica saobraćati na svakih 15 minuta.

– Sa početkom nove školske godine, u septembru, očekujemo da počne rad prve linije Zemun – Pančevački most. Ova relacija spada u prvu fazu izgradnje gradske železnice, dok će u drugoj fazi ova linija biti proširena i građani će se voziti od Batajnica do Pančevačkog mosta. U ovom periodu će se izgraditi i linija od Rakovice do Prokopa, a završetak druge faze očekuje se u 2011 godini – naveo je za Danas Đukanović.

On takođe navodi da će linije, u zavisnosti od frekvencije vozova i krajeva grada koje povezuje, u znatnoj meri rasteretiti auto-saobraćaj.

– Na primer linija Batajnica – Pančevački most trebalo bi da prevozi između 30.000 i 35.000 putnika na dan – izjavio je Đukanović. Gradska železnica biće deo jedinstvenog tarifnog sistema što je protokolom i naglašeno, a karta u vozu će verovatno biti povoljnija od sadašnjih karata koje građani plaćaju za javni prevoz.

Jeftinija karta, tačnost i renovirani vozovi biće razlozi zbog kojih će Beograđani opet početi da se voze gradskom železnicom.

– S obzirom na to da imamo devet postojećih garnitura vozova koje bi trebalo renovirati, mi smo već potpisali ugovore sa „Želvozom“ i „Šinvozom“, a avans za te poslove već je uplaćen. Remont i renoviranje jednog voza iznosi oko 420.000 evra – rekao je za Danas Đukanović.

Već naredne godine gradske železnice će imati još dve linije koje će povezivati delove grada za koje vam danas treba sat vremena klackanja, a u 2011. će vam biti potrebno svega 20 minuta. Reč je o povezivanju Batajnice i Krnjače, kao i Ripnja sa centrom grada.

Poslednja faza izgradnje gradske železnice, koja se predviđa za 2013, odnosi se na povezivanje Lazarevca i Mladenovca sa Resnikom, kao i Rakovice sa Umčarima. Po rečima Đukanovića izgradnja gradske železnice neće biti zamena za metro jer su to sistemi koji se dopunjuju, ali se i razlikuju po frekvenciji.

Metro i gradska železnica će svakako imati uticaj jedan na drugi, no nikada jedna vrsta prevoza ne isključuje drugu. O svemu tome se vodilo računa kod postavljanja prve trase nezavisnog masovnog prevoza putnika – rekao je Đukanović.

Buduće linije

U septembru ove godine treba da proradi linija Zemun – Pančevački most.Sledeće, 2011.godine krenuće linija Batajnica – Pančevački most i Rakovica (Železnik) – stanica Centar (Prokop). Od 2012.- 2013. biće uspostavljene linije: Batajnica – Krnjača i Ripanj – stanica Centar,a 2013.- 2014.godine: Lazarevac – Resnik, Mladenovac – Resnik i Umčari – Rakovica.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari