Radove u Karađorđevoj ulici, na Trgu Republike i na prvoj etapi rekonstrukcije deonice od Kraljice Marije do Kalemegdana, obišli su prekjuče gradski urbanista Marko Stojčić i sekretar za investicije Luka Petrović, dok je gradonačelnik Zoran Radojičić juče posetio radnike na završnici radova na raskrsnici ulica Kraljice Marije i 27. marta, sa Ulicom Starine Novaka, koja je prošle noći puštena u saobraćaj.
Ovako učestale i sinhronizovane aktivnosti ljudi iz vrha gradske vlasti trebalo bi da stvore sliku da će sa početkom školske godine saobraćajni “krkljanac” u centru grada biti prošlost. Međutim, nadležni iz Grada pritom često lansiraju polovičke informacije, zaboravljajući da pomenu da se tek onda otvaraju neke “druge” i “treće” faze radova, a omakne se i koji loš proračun, o tome koliko je pre roka neki projekat završen.
Tako je Luka Petrović prekjuče naveo da je aktuelna raskrsnica Starine Novaka, 27. marta i Kraljice Marije, završena “u punom profilu, 15 dana pre predviđene dinamike”, iako je rok za njen završetak planiran za 20. avgust, pa ostaje misterija kako je gradski sekretar za investicije izbrojao čak 15, umesto pet dana viška.
– Najkasnije do 1. septembra završavamo raskrsnicu sa Bulevarom despota Stefana u punom profilu, sa po dve trake za svaki smer vožnje, kako smo i rekli, a sredinom septembra završavamo raskrsnicu sa Takovskom ulicom – rekao je Petrović. On je dodao da deonica od Ulice Starine Novaka pa do Takovske, “ako ne bude nekih nepredviđenih okolnosti”, treba da bude puštena u saobraćaj 1. septembra. “Kada su u pitanju dalje aktivnosti na gradilištu, 15. avgusta zatvaramo deo od Bulevara despota Stefana do Drinčićeve ulice, kao i desnu stranu raskrsnice sa Bulevarom despota Stefana, kako bi je završili do 1. septembra”, rekao je Petrović.
Iako su radovi u Ulici Džordža Vašingtona planirani tek kada se završi prva faza rekonstrukcije, raniji početak stvorio je ogromne gužve u Takovskoj, koja je vozačima sve vreme služila kao obilaznica. Kako je juče najavio Radojičić, koji je “svečano otvorio” prvu završenu raskrsnicu, raskrsnica Despota Stefana i Džordža Vašintona trebalo bi da se završi do 1. septembra, gde od danas na jednoj traci počinju radovi, dok će se drugom obavljati saobraćaj, a plan je da se ta raskrsnica završi 15. septembra. Tek stidljivo je gradonačelnik pomenuo da bi “građani trebalo da znaju da će večeras od ponoći jedna strana raskrsnice Takovske i 27. marta biti zatvorena”.
Glavni gradski urbanista Marko Stojčić izjavio je prekjuče da će Karađorđeva ulica i Trg republike 1. septembra biti otvorene za saobraćaj. On je napomenuo da je „prvobitni rok za Trg republike bio 25. oktobar“, pa će radovi, tvrdi on, biti okončani gotovo dva meseca ranije. Stojčić, međutim, nije pomenuo da nakon puštanja u saobraćaj, u Karađorđevoj tek sledi popločavanje i ozelenjavanje.
Radovi u toj ulici počeli su sredinom novembra prošle godine. Planom je utvrđeno da do jeseni bude puštena u saobraćaj deonica od 700 metara, od Brankovog mosta do Pariske ulice, a da do januara 2020. godine bude završen i ostatak radova koji objedinjuje popločavanje i ozelenjavanje prostora u Karađorđevoj ulici. Pri poseti gradilišta, gradski čelnici očigledno su zaboravili da radovima nije kraj još uvek, pošto je preostao deo uređenja trotoara i okoline rekonstruisane deonice.
Što se tiče radova na Trgu Republike, prvobitni rok za kraj radova bio je 25. oktobar, a želja gradske vlasti je bila da stvori veliki otvoren plato sa drvoredom koji bi predstavljao novost u prestonici. Startno je postavljen ogroman rok za radove, od 420 dana, koji su kritikovali mnogi, a posebno stručna javnost. Za tako dug rok sazidane su neke monumentalne zgrade u svetu, i na samom početku stekao se utisak da samo zamena ploča može da se uradi za daleko manje vremena, umesto što je centralni gradski trg nedostupan za građane toliko dugo. Dinamika radova, često prazno gradilište čemu su gotovo svakodnevno svedočili sugrađani, prekidi zbog arheološkog nalazišta, samo su potvrdili tu tezu. Ako se sve to uzme u obzir, i nije za hvaljenje to što ovaj put rok nije probijen. Dovoljno je što je saobraćaj preko tog važnog čvorišta mesecima bio ukinut, a planovi gradske vlasti ostali nejasni kada je u pitanju vraćanje javnog prevoza na tu lokaciju. Svedočili smo idejama od potpunog ukidanja saobraćaja i pretvaranja tog dela grada u pešačku zonu, a nakon bunta građana, do kasnije izmene te ideje u „zonu usporenog saobraćaja“. Javnost još uvek ne zna da li će postojati linije trolejbusa koje su saobraćale ka Studentskom trgu, dok tramvajske šine definitvno neće prolaziti kroz ovaj deo grada.
Istina je da će od 1. septembra i početka školske godine krenuti i redovne gužve u saobraćaju, kojih ima i bez radova u centru grada. Ono što nam gradski čelnici prećutkuju, jeste da nas i u septembru očekuje još raskopanih ulica, i saobraćajnih zastoja i kolapsa.
Koncert za proslavu kraja radova
Nakon dugo očekivanog kraja rekonstrukcije Trga republike, Grad je najavio i koncert Narodnog pozorišta 7. ili 8. septembra na kojem će se predstaviti oko 300 umetnika. U danima nakon toga, sugrađani će moći da ocene da li je kvalitet radova adekvatan za jednu od najvažnijih lokacija u gradu, ili jer pak bojazan određenog dela Beograđana bila opravdana.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.