Iskustvo Slovenije nam je poslužilo da vidimo šta su dostignuća, prepreke i problemi u sprovođenju ideje o održivom planiranju i upravljanju mobilnošću u velikim gradovima i skratilo nam vreme da dođemo do izvesnih rezultata, poručio je danas gradski urbanista Marko Stojčić.
Kako prenosi Beoinfo, on je na otvaranju 6. CIVINIT Forum Slovenija-Hrvatska-Jugoistočna Evropa u Starom dvoru izjavio da se najviše ponosi Planom održive mobilnosti koji je bio pre nekoliko meseci među tri kandidata za osvajanje prvog mesta.
„Nažalost, nismo dobili prvo mesto, ali se osećamo nagrađenim jer smo bili u jakoj konkurenciji. Doživljavamo kao nagradu činjenicu da smo uvršteni u tri najuspešnija grada“, rekao je Stojčić.
Prema njegovim rečima, generalni urbanistički plan je strateški plan za razvoj Beograda u narednih 20 godina koji će imati uticaj i posle 2041. godine.
Stojčić je naglasio da Beograd ima 650,000 automobila na ulicama grada, te da je to veliki broj za grad te veličine i površinu saobraćajnica koje imamo.
Plan održive mobilnosti koji smo usvojili definiše novu hijerarhiju u saobraćaju kaže da je pešak najvažniji, nakon njega biciklista, pa javni gradski prevoz i na četvrtom mestu automobil, istakao je gradski urbanista i dodao da će to integrisati u generalni urbanistički plan.
On se osvrnuo i na izgradnju linijskog parka i dodao da će biti u dužini od 4,6 kilometara.
Kako je rekao u planu je i značajnije proširenje pešačkih zona.
„Beograd je jedan od gradova u Evropi koji prednjači u kardiovaskularnim bolestima te će ovo uticati da broj obolelih opadne zahvaljujući pešačenju i bicikliranju“, tvrdi Stojičić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.