Led koji je počeo da se topi i pomera juče je napravio veliki haos na Dunavu kod Zemuna. U kasnim popodnevnim satima led je počeo je da se topi i pomera, zbog čega su oštećeni brojni čamci i splavovi uz obalu.


U Zemunkoj marini otkačilo se više od 100 čamaca i ona je praktično uništena. Marina „Nautek“, koja se nalazi kod Zemunskog keja, udarila je u marinu „Bond“ nošena ledom i tom prilikom je potonuo oko 30 metara dugačak most koji spaja obalu sa tom marinom, tako da se do nje može doći samo čamcem. Led je otkačio i četiri barže kod SC Milan Gale Muškatirović koje su krenule ka Pančevačkom mostu, ali srećom nisu napravile ozbiljnija oštećenja na mostu.

Ipak zbog potencijalne opasnosti most je pola sata bio zatvoren za saobraćaj. Kod Zemunskog keja potonuo je jedan splav, a brod-restoran „Aleksandar“ se otkačio.

Pomoćnik direktora Beogradvoda Zoran Matić je izjavio da su splavovi u rukavcu Dunava između Velikog ratnog ostrva i Zemunskog keja ugroženi santom leda velike površine i debljine 12 centimetara koja se juče odvojila i krenula nizvodno. Matić je izjavio da su splavovi na keju pomereni po desetak metara nizvodno, sve do splava „Bahus“ kod hotela Jugoslavija.

„Sajle su pokidane, mostovi savijeni, i tu je najkritričnije, jer se led u rukavcu kod Ratnog ostrva odvojio od dela na Dunavu i krenuo nizvodno. Pritisak leda na splavove je ogroman, jer velika masa leda pritiska obalu, a time i splavove i njihove vezove“, rekao je Matić.

Svi splavovi iza Hotela „Jugoslavija“ su pribijeni jedan uz drugi i pretrpeli veća ili manja oštećenja.

Kritične tačke Beograda

Nakon veoma hladnog perioda sa snežnim padavinama, ovih dana očekuje se porast temperature koji će dovesti do otapanja snega pa su zato sve ekipe u pripravnosti i spremne za eventualno delovanje, saopštavaju iz JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“.

Formirano je preko 30 timova koji će fizički otrpavati slivnike od snega.

U slučaju da se poveća nivo, reka predstavnici BVK napravili su strategiju koja podrazumeva blindiranje postojećih kolektora. Još jedan od koraka ove strategije je angažovanje sveukupne mehanizacije i ljudstva na kritičnim mestima radi evakuacije voda. Prema procenama kritične tačke u Beogardu su Čukarički podvožnjak, podvožnjak kod Hitne pomoći, kao i podvožnjaci u ulicama Knežopoljska, Dubrovačka, Tadeuša Košćuška, Karađorđeva, Valjevska (Banovo brdo), Darvinova ulica (Voždovac), ugao Poenkareove i Cvijićeve, Savski trg, Ustanička (kod Ljermontovljeve), Bulevar Mihajla Pupina i Bulevar Nikole Tesle, Kružni tok na uglu Vojvođanske i dr. Ivana Ribara i ispod Železničke stanice kod „Buvljaka“. Iz Vodovoda apeluju na građane da, ukoliko primete zadržavanje veće količine vode na kolovozu, takve pojave prijave Kontakt centru BVK na telefon 3-606-606.

Bespotrebna panika

Zoran Matić je istakao da dignuta bespotrebna panika zbog barže koje su se otkačile i krenule nizvodno ka Pančevačkom mostu, i podsetio da je most projektovan da izdrži, a ne da ga nešto sruši ili ošteti. „Barže su krenule sa ledom i kada su došle do tamo (Pančevačkog mosta), mogle su samo da se naslone sa ledom (na most), opasnosti nema, one će biti tu gde jesu, a kasnije kada ih led možda potera i niže mosta, i kada se led malo počisti na toku Dunava, biće poslat gurač da ih pokupi i usidri“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari