Gradski prevoz, Trolejbusi, Studentski trgFoto: Radenko Topalović/Danas

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić tokom jučerašnje konferencije za novinare predstavio je novine u sistemu javnog prevoza, a između ostalog govorio je i o cenama karata.

Ipak, nakon njegovog obraćanja ostalo je otvoreno pitanje šta će biti sa vremenskim kartama koje važe 90 minuta i da li će one biti u potpunosti ukinute.

Šapić je danas razrešio tu dilemu i objasnio da se one neće ukidati, već će biti znatno jeftinije nego u starom, trenutno važećem, sistemu.

„Grad će ubuduće biti podeljen na dve zone i postojaće dve tarife. Vremenska karta za 90 minuta koštala je 90 dinara, a sada će biti 50, dok će dnevna karta za obe zone iznositi 200 dinara. Sedmodnevna karta, takođe za obe zone, koštaće hiljadu dinara, koliko je ranije koštala trodnevna. Sledeća velika stvar jeste cena mesečnih karata, koja se kretala od 2.990 do 4.990 dinara, u zavisnosti od zone. Sada će zona A ili zona B biti 2.500 dinara, a obe zone 3.500 dinara. Pojeftinjenja, dakle, idu skoro i do pedeset procenata, što mislim da će ljude opredeliti da plaćaju prevoz“, istakao je Šapić gostujući u jutarnjem programu televizije Hepi.

Prema njegovim rečima, predlog je da godišnja karta košta 25.000 za jednu zonu, odnosno 35.000 za obe zone, dok je u starom sistemu bila 54.000 dinara.

Pojedine kategorije stanovnika će, kao i dosad, imati pravo na besplatan javni prevoz, ponovio je Šapić.

„Pored osnovaca, pravo na besplatan prevoz imaće i srednjoškolci, a stariji sugrađani više neće na godišnjem nivou plaćati 417 dinara za novu kartu, već će im karta biti doživotna. Sve druge povlašćene kategorije ostaju i cena će biti hiljadu dinara“, precizirao je Šapić, prenosi Beoinfo.

Još jedno pitanje koje je juče ostalo bez odgovora bilo je i da li će se karte kupovati i koristiti samo putem aplikacije i šta će u tom slučaju raditi građani koji nemaju pametne telefone.

Kako je danas objasnio u vezi sa tim, uvešće se i sistemi plaćanja posredstvom SMS-a i aplikacije, ali i na prodajnim mestima.

„Ljudima ćemo ove informacije poslati na adrese da ne bi bilo plasiranja dezinformacija i opstrukcija“, rekao je Šapić.

Da podsetimo, više neće biti validiranja karata i validatori će biti uklonjeni iz vozila.

Ako se putnik zatekne bez karte, neće biti izbacivanja iz prevoza, već će mu biti data mogućnost da kaznu plati, i to u narednih nekoliko dana po duplo manjoj ceni.

„Te vrste tenzija neće više biti u prevozu, kao ni ulaska na prva i izlaska na ostala vrata, niti zadržavanja kod validatora. Naša obaveza jeste da podižemo kvalitet prevoza i vozila, i da povećamo frekvenciju vozila na najopterećenijim linijama“, ponovio je Šapić.

Prema njegovim rečima sa jučerašnje konferencije za novinare, o kontroli karata ubuduće će se starati komunalna milicija.

Ovakav sistem, ukoliko bude i zvanično uveden, važiće od maja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari