Prva faza rekonstrukcija trga Slavija je u toku, postavljena je zaštitna ograda i radi se na pripremi terena za postavljanje muzičke fontane.
Prema najavama gradskog menadžera Gorana Vesića, ova fontana će imati prečnik 32 metra, sa mlazom do 16 metara visine. Imaće posebne softvere za smanjivanje i povećavanje mlaza, u skladu sa muzikom ili brzinom vetra. Radovi će trajati 155 dana i neće se stati ni tokom zime jer je u planu podizanje balona za zaštitu od vetra i kiše i sa sistemom za grejanje. Tokom izgradnje fontane neće dolaziti do obustave saobraćaja ali manje gužve su primećene zbog zatvaranja najužeg prstena kolovoza oko samog kružnog toka.
Ugovor za prvu fazu radova poveren je kompaniji „PMC inženjering“ iz Beograda, koja je u vlasništvu državne firme „Jugoimport SDPR“ koja se bavi trgovinom naoružanjem, odbrambenom opremom i trensferom tehnologija. Izvođača radova izabrao je Nadzorni odbor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, na tenderu zaključenom 12. oktobra, za ugovorenu sumu od 254 miliona dinara. Na ovom tenderu konkurisale su četiri firme, a komisija je birala između ponuda u rasponu vrednosti od 182 do 229 miliona dinara neto.
Početkom juna ovo godine neuspešno je završen i tender za drugu fazu radova koja obuhvata izgradnju saobraćajnica na trgu Slavija i u bulevaru Oslobođenja sve do Autokomande a projekat će finansirati Evropska banka za obnovu i razvoj. Tom prilikom ugovor nije postignut jer su pristigle samo dve ponude, jedna od domaće firme „MBA “ Ratko Mitrović niskogradnja“, a druga zajednička od italijanske firme „Italiana Costruzioni“ i domaćih „Millenium Team“ i AD „Novi Pazar put“, ali komisija je zaključila da su obe neispravne.
Za najavljenu drugu fazi radova, kada je predviđena rekonstrukcija samog kolovoza, Vesić predviđa posebnu organizacija saobraćaja kako bi se on odvijao što lakše.
– Na Slaviji više neće biti autobuskih stanica i pešački prelazi će biti udaljeni od pedeset do sto metara od trga. Slavija će biti znatno protočnija jer preko nje dnevno prelazi čak 70 hiljada vozila – objasnio je gradski menadžer.
Trg Slavija jedina je saobraćajnica u Gradu gde se susreću tri vrste javnog prevoza – tramvaji, trolejbusi i autobusi, pa je verovatno to razlog velike prometnosti ovog trga, ali i velikog interesovanja sugrađana za budući izgled i fukcionalnost kružnog toka. Pažnju javnosti privukle su i najave gradskog menažera da bi u budućnosti od Slavije ponovo mogao da saobraća tramvaj na liniji broj 1, i to ulicom Kralja Milana preko Terazija do Kalemegdana, pri čemu bi se ceo ovaj potez uredio kao pešačka zona gde bi saobraćaj bio dozvoljen samo za taksi vozila i gradski prevoz.
Izmeštanje Tucovića
Kako bi prva faza radova otpočela, bilo je neophodno prvo izmestiti spomenik Dimitriju Tucoviću, kao i njegove posmrtne ostatke koji su bili pohranjeni na Trgu. Bista je premeštena na plato ispred Narodne Banke a ostaci sahranjeni u Aleji Velikana na Novom groblju, Međutim, ova promena izazvala je oprečna mišljenja među građanima. Mnogi su izrazili negodovanje što se lokacija groba osnivača Socijaldemokratske partije seli po šesti put iz bojazni da će tako građani zaboraviti njegov istorijski značaj, dok su drugi podržali ideju kako bi bista bila na nekom dostupnijem mestu.
O izvođaču radova
PMC Inženjering je ćerka firma Javnog preduzeća Jugoimport “ SDPR i registrovana je za izgradnju stambenih i nestambenih zgrada. Direktor PMC Inženjeringa je Nikola Vukanić, prema pisanju nedeljnika Vreme, od 1. oktobra 2015, bio je savetnik generalnog direktora JP Skloništa, direktor sektora za nekretnine JP Srbijašume, zamenik generalnog direktora Internacional CG (ćerka firma Geneksa), kao i direktor opštih poslova i komercijalni direktor Ustanove Studentski centar Beograd. U februaru 2005, za krivično delo zloupotrebe službenog položaja, između ostalih, prijavu je dobio i Nikola Vukanić, zbog sumnje da su oštetili Studentski centar Beograd za više od 13 miliona dinara.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.