Kada će Beograd dobiti više električnih autobusa?

Ostavite komentar


  1. Elektricni autobus nije ekolosko vozilo iz razloga sto Srbija svu elektricnu energiju dobija od sagorevanja uglja, dakle vi morate prvo tone uglja da sagorite i izbacite u atmosferu pa tu energiju da transportujete do tih malih stanica gde cete puniti te navodno eco friendly autobuse. Koji na kraju kada se sve sabere i oduzme VISE zagadjuju atmosferu od dizel autobusa.

    1. Ali bez obzira što je struja proizvedena zagađenjem opet je za 14% manje emisije štetnih gasova

    2. Metro sa više linija je najbolje rešenje za gradove, dodatno, tramvaji, trolebusi i e-autobusi! Onda železnica, koja povezuje mnoga mesta , šinobusi, u kraćim intervalima, itd. Za sve je potrebna čista električna energija, koja se može proizvoditi na mnoge načine: elektranama, vetrenjačama (Panonija ), plinom(Panonija), bio gasova (poljoprivreda i stočarstvo), solarnim ćelijama…. Što zafali dokupiti. Sve je moguće, samo volja i zalaganje vlade i firmi, koje žele da ljudima omoguće zdraviji i efikasniji transport i život!!

  2. Možda da razmislite o nabavci većeg broja trolejbusa i proširenju trolejbuske kontaktne mreže, pre nego ulupate nepotrebno novac koga inače nema u nešto o čemu ne znate baš ništa!
    Novi trolejbusi, tramvaji i autobusi za početak. Pa kad sredimo školstvo, zdravstvo, sudstvo i belu kugu – onda razmišljajte o ekologiji. I tada počnite od MHE, kineskih fabrika za pneumatike i čeličana…

    1. Ako budemo čekali da se srede sudstvo, školstvo, zdravstvo i bela kuga plašim se da ćemo se pogušiti od otrova i smeća. To su procesi koji moraju paralelno da se rešavaju. Inače, ne znam da li bilo koji grad u Evropi koristi trolejbuse pa ne vidim razlog da se to radi i u Beogradu. E-busevi su mobilniji, ne blokiraju saobraćaj kao trolejbusi kad se otkače sa kontaktne mreže i ne treba toliko žica da se razvlači po gradu.

      1. Naravno da se koriste u Italiji u Rimu, Bolonji, Đenovi, u Švajcarskoj u Bernu, Cirihu, Lucernu i tako dalje. Naravno, tamo su evoluirali pošto na delu trase rade kao trolejbusi, a na delu kao elektrobusi. Ništa ne bi falilo da 41 od Takovske bude trolejbuska, a do Trga da vozi kao elektrobus. Takvi sistemi imaju nižu cenu i duži vek, kao i vreme obrta, jer dok radi kao trolejbus, ujedno i puni baterije i smanjuje vreme čekanja na okretnici.

    2. Za zagađenje Beograda najvažnije je ne paliti deponiju u Vinči. Inače Ikarbus je ima obezbeđena sredstva i projekat da sa Poljacima pravi električne autobuse za evropsko tržište ali država nije htela da da garanciju, već su firmu prodali i zatvorili.

  3. Kada bude Srbija upla u 20. pa onda 21. vek. Za sada smo na kraju 19. veka pa ima još dugoooooi da čeka.

  4. A zasto samo u Beogradu? Zasto ne u svim gradovima od Subotice do Prizrena?

    1. Zato sto je ovde center mafije , ovde je sve „frst’ klas : ovde je Bgd na vodi, ovde je video nadzor najveci i najskuplji na svetu, ovde se planira najskuplji na svetu metro, ovde cemo imati gondolu kao niko u svetu ovde imamo Gorana Vesica graditeja kao niko u svetu itd itd , Morace jednom da vam sine nesto u glavi vama u inutrasnjosi ove zemlje kojoj ni Svajcarska ne moze da „prismrdi’.

    2. Zato sto je Beograd „zaradio“. U razgovoru sa vecinom Beogradjana, ‘saznajete’ da Beograd hrani ovu drzavu, i da smo im SVI na teretu. Samo da nema nas ostalih, imali bi standard i znacaj nekadasnjeg Hong-Konga…
      Da ne budem pogresno shvacen, rodjeni sam Beogradjanin, ali ne zivim u Beogradu. Radim u firmi u jednom drugom gradu gde i zivim, ali zato za identican posao podruznica Bg ima 1.5-3x vecu platu. 20% uposlenih putuje svakodnevno iz Beograda na svoje radno mesto u firmi.
      Kakve ovo ima veze za elektricnim autobusima i drugim el. vozilima? Godinama razlicite vlasti rade na centralizaciji, uglavnom potpuno besmisleno i bez plana.
      Da, Beograd je neophodan ovoj drzavi. Ali Beograd sa 1,000,000 stanovnika, mozda i manje. Efikasan saobracaj, manje guzve, bolji zivot. Bez elektricnih autobusa, dokle god struju dobijamo sagorevanjem lignita, a potom gubimo deo energije u transferu, a baterija ‘stari’ i mora se menjati – upravo kao na mobilnom telefonu. Elektricni autobus godisnje trosi struje koliko i desetine domacinstava – za koliko autobusa imamo struje, sve ostalo na stranu?
      Ovo je i dalje tehnika u razvoju, dakle vise prilici bogatima…

  5. Sta je elektricni autobus, posto je I trolejbus isto elektricni pa Jos koliko jeftiniji of ovog kineskog koji nema trole. Molim molim iznesite cene pa da procenimo posto narod pojma nema o tome pa cemo brzo da vam ppmognemo u odgovoru

  6. Ne znam sta je bolje ili isplativije ali ja obozavam tramvaje , ali i njih ima raznih , sto se tice unutrasnjosti tramvaja najlpesi su mi oni gde je pisalo Bazel beogradu zelene boje sa prozorima koji se otvaraju na kip ,sa starinskim sedistima , prozori su celom duzinom tramvaja, prozori su manji ali ih ima dovoljno , ko je osmislio onakvu unutrasnjost tramvaja svaka mu cast , jedino im stepenice nisu bas prakticne Sto se tice bucnosti kupiti besumne i celi Beograd premreziti sa Tramvajima mada ni trolejbusi nisu losi , a autobuse izbaciti potpuno iz upotrebe . Kod kupovine bilo kakvog vozila za javni prevoz treba da su prorozori na dohvat ruke a ne kao u nekim 83 ojakma postavljeni su toliko visoko ne mozes da ih dohvatis, da budu kao u 16 cama na kip da kada se otvore ne padne nikome na pamet da ih zatvara jer im duva, jedam mi je rekoa da mu duvanje smeta stitnoj zlezdi i da od promaje strada stitna zlezda . U slucaju nestasice benzina imacemo prevoz koji ce funkcionisati, bolje je i vise šina i tramvaja nego privatnih automobila , ako bi tramvaji isli na svakih 10 minuta za privatnim automobilima ne bi bilo potrebe sem kod primitivaca.

Ostavite komentar


Beograd

Naslovna strana

Naslovna strana za 19. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Ognjen Radonjić, profesor

Iz Danasa u bolje sutra.