autobusFoto: BETAPHOTO/MILAN TIMOTIC

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić postavio je na svom Tviteru nalogu grafički prikaz poređenja starog i novog sistema javnog prevoza koji planiraju da uvedu.

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić na jučerašnjoj konferenciji za novinare detaljnije je objasnio na koji način će funkcionisati javni prevoz u Beogradu.

Kako je naveo, karte za prevoz plaćaće se na dnevnom nivou i cena jedne karte iznosiće 200 dinara. Međutim, kako je dodao, ostaje i mogućnost da se kupi vremenska karta na 90 minuta koja će biti jeftinija nego u starom sistemu.

„Grad će ubuduće biti podeljen na dve zone i postojaće dve tarife. Vremenska karta za 90 minuta koštala je 90 dinara, a sada će biti 50, dok će dnevna karta za obe zone iznositi 200 dinara. Sedmodnevna karta, takođe za obe zone, koštaće hiljadu dinara, koliko je ranije koštala trodnevna. “, rekao je danas Šapić.

Šapić je ponovio da će biti raskinut ugovor s turskom kompanijom Kentkart koja je prošle godine dobila posao naplate karata u javnom prevozu i to na rok od čak 13 godina.

Po starom sisteu funkcionisanja gradskog prevoza, grad je bio podeljen na četiri zone i sedam tarifa dok će po novom biti podeljen na samo dve zone i shodno tome dve tarife.

Kako će funkcionisati javni prevoz: Detaljno poređenje starog i novog sistema 1
Foto: Aleksandar Šapić

Po starom sistemu cena vožnje u trajanju od 90 minuta bila je 89 dinara i njena cena je rasla u zonama koje su udaljenije od centra, po novom sistemu će biti uvedena dnevna karata po ceni od 200 dinara a obe zone. Vremenska karta je trebalo da bude potpuno ukinuta po novom sistemu ali je danas je Šapić izjavio da će vremenska karta ostati i da će koštati 50 dinara.

Kako će funkcionisati javni prevoz: Detaljno poređenje starog i novog sistema 2
Foto: Aleksandar Šapić

Po starom sistemu postojala je mogućnost kupovine jednodnevnih i višednivnih karata po cenama prikazanim na slici ispod, dok će po novom biti moguća samo kupovina jednodnevne (200 din) i sedmodnevne karte (1000 din).

Kako će funkcionisati javni prevoz: Detaljno poređenje starog i novog sistema 3
Foto: Aleksandar Šapić

Po starom sistemu imali smo sedam tarifa za naplatu mesečne karte koje su zavisile od toga koliko daleko želite da se vozite, što prolazite kroz više zona to će vam karta biti skuplja. Ovaj princip je primenjen i na novi sistem ali zbog samo dve zone mesečne karte će biti povoljnije, za prvu zonu cena mesečne karte će biti 3.000 dinara a za prvu i drugu 3.500 dinara.

Kako će funkcionisati javni prevoz: Detaljno poređenje starog i novog sistema 4
Foto: Aleksandar Šapić

Godišnje karte će biti naplaćivane po istom principu.

Kako će funkcionisati javni prevoz: Detaljno poređenje starog i novog sistema 5
Foto: Aleksandar Šapić

Po starom sistemu smo bus plus kartice uglavnom dopunjavali na trafikama, a postojala je i mogućnost kupovine karte kod vozača. Po novom će se karte kupovati SMS porukom, aplikacijom za pametne telefone i na prodajnim mestima distributera.

Kako će funkcionisati javni prevoz: Detaljno poređenje starog i novog sistema 6
Foto: Aleksandar Šapić

Povlašćene kategorije i po strom i po novom sistemu su lica starija od 65 godina i učenici srednjih škola mlađi od 19 godina, samo što će za njih po novom sistemu prevoz biti bespaltan.

Kako će funkcionisati javni prevoz: Detaljno poređenje starog i novog sistema 7
Foto: Aleksandar Šapić
Kako će funkcionisati javni prevoz: Detaljno poređenje starog i novog sistema 8
Foto: Aleksandar Šapić

Za razliku od starih sedam tarifnih zona, povlašćene kategorije će po novom sistemu imati isto cenu od 1.000 dinara za obe zone.

Kako će funkcionisati javni prevoz: Detaljno poređenje starog i novog sistema 9
Foto: Aleksanadr Šapić

Bus plus kontrolori više neće vršiti kontrolu karata u gradskom prevozu već će njih zameniti takozvani „Beli“. Beli će kao službena lica jedini moći da vrše kontrolu, legitimišu građane i uručuju naloge za naplatu kazni.

Kako će funkcionisati javni prevoz: Detaljno poređenje starog i novog sistema 10

Validatori u autbusima će biti ukinuti i ulaz na sva vrata će i dalje biti moguć.

Kako će funkcionisati javni prevoz: Detaljno poređenje starog i novog sistema 11

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari