Liftovi za “Prokop” sa više od dva meseca kašnjenja 1Foto: A. Popović

Početak radova na ugradnji dva putnička lifta na železničkoj stanici Prokop očekuje se narednog meseca, više od dva meseca od zvaničnog preseljenja saobraćaja na ovu stanicu.

Kada je Glavna železnička stanica u Savskom amfiteatru 1. jula ove godine zatvorena za saobraćaj a putnici preusmereni na stanicu “Beograd – centar” odnosno Prokop, ništa od neophodne prateće infrastrukture nova stanica nije posedovala.

Nekoliko dana od otvaranja, na peronima su naknadno postavljeni automati za prodaju pića i užine, postavljen je bankomat i menjačnica, kao i manji lift za osobe sa invaliditetom na stepeništu kod čekaonice. Ipak, prilaz stanici, kako za osobe sa invaliditetom tako i za sve druge putnike, ostaje prilično otežan jer je jedini ulaz preko uskog pomoćnog stepeništa, zato su putnički lifotiv bili neophodni.

O ovome je pisao i stručni portal Beobuild, navodeći da su, nakon zatvaranja stare železničke stanice na Savskom trgu, nastali brojni problemi za domaće i strane putnike koji koriste ovaj vid prevoza. “Glavna železnička stanica preseljena je na Prokop, iako kompleks uopšte nije bio spreman da preuzme tu funkciju. Loša organizacija dovela je do ogromnog broja žalbi građana, pa su nadležni bili primorani da reaguju” ističe se u analizi ovog portala.

Iako sada bar postoje najosnovnije usluge na peronima, to je samo deo problema na ovom nezavršenom objektu, naglasili su oni.

Drugi gorući problem predstavlja loša pristupačnost objektu, pošto je trenutno ulazak na stanicu moguć samo putem uskog pomoćnog stepeništa. To znači da vozovima ne mogu da pristupe nepokretne ili slabo pokretne osobe, a praktično je nebezbedno za sve putnike sa dosta prtljaga” stoji u objašnjenju Beobuilda. Oni zaključuju da je iz tog razloga pokrenuta hitna nabavka dva lifta, koji će biti ugrađeni tako da budu funkcionalni i nezavisno od stanične zgrade. NJihov zadatak će biti da spuštaju putnike sa kote 105 na glavnoj ploči do perona, čime će privremeno biti rešen i problem pristupačnosti.

Rok za otvaranje pristiglih ponuda za ugradnju liftova je istekao, pa ukoliko sve bude kako treba može se očekivati skoro dodeljivanje ugovora. Početak radova u tom slučaju biće polovinom septembra, dok je predviđeno da ugradnja traje 45 dana od uvođenja izvođača u posao” prenosi Beobuild.
Oni su naveli i da se pozicija ovih liftova na površini nalazi uz proširenje za taksi stanicu na gornjoj pristupnoj saobraćajnici, a omogućavaće direktan pristup 6. peronu i kosoj rampi ka pothodnicima.

Radi se o panoramskim liftovima od kaljenog stakla u ramu od inoksa, koji će prevaljivati visinsku razliku od 7.3 metara. Za potrebe njihove ugradnje biće neophodno probiti dva nova otvora na glavnoj ploči, ali i iseći otvore za liftovske jame na tek završenim peronima. Na samoj ploči planirano je postavljanje čeličnih nadstrešnica za pokrivanje liftovske konstrukcije i prilaza”, stoji na portalu. Oni ističu da će ovim intervencijama biti rešeni neki od glavnih funkcionalnih problema na objektu, međutim ovakva situacija ostaće sve do završetka stanične zgrade.

Imajući u vidu da je projekat stanične zgrade dobio građevinsku dozvolu još prošle jeseni, ostaje da se reši finansiranje ove faze, pa bi u najboljem slučaju radovi mogli početi naredne godine. Ukoliko ne bude prolongiranja, vreme potrebno da se izgradi i opremi stanična zgrada je oko 2 godine, što znači da će se “privremeno stanje” na Prokopu zadržati bar do 2021. godine”, zaključuje Beobuild.

Panoramske kabine nose do 1.000 kilograma

Iz dokumentacije koju je analizirao ovaj portal vidi se da su nadstešnice od čelika, sa staklenim pokrivačem i nagibom krovne ravni od oko 5 odsto. Dimenzije liftovske kabine u panoramskim liftovima od kaljenog stakla su 1.1 metar širine, 2.1 metar dubine i 2.3 metara visine, sa maksimalnom nosivošću od 1.000 kilograma.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari