Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta 1Foto: Beoinfo

Glavni gradski urbanista Marko Stojčić danas je održao prezentaciju povodom izgradnje idejnog rešenja linijskog parka. On je istakao da je ovo najzanačajniji projekat uređenja javnog prostora, ali ujedno i najveća rekonstrukcija u Beogradu još od 1945. godine koja ima za cilj potpunu modernizaciju svih javnih prostora.

– Vrednost radova je procenjena na oko 100 miliona evra, s obzirom na to da je reč o ogromnom prostoru koji obuhvata 4, 5 kilometara od Beton hale pa sve do Pančevačkog mosta. Ovo će biti najznačajniji ne samo linijski park nego i otvoreni prostor koji ćemo izgraditi u starom jezgru grada. On će najviše doprineti urbanoj transformaciji tkiva koje se nalazi uz sam linijski park, a to je prostor gde je nekada išla železnička pruga koja i danas, u jednom manjem delu, ide oko luke Beograd. Veoma je važno da taj linijski park poveže sve objekte koji tamo postoje sa novim prostorom i da novi sadržaji koji će se graditi budu kompatibilni sa takvim rekreativnim sadržajem – rekao je Stojčić i dodao da će Grad Beograd taj prostor obogatiti manjim kulturnim, rekreativnim i turističkim sadržajima duž trase od 4, 5 kilometara.  

On je naglasio da je posebno važan cilj koji će se ostvariti ovim projektom stvaranje novih mladih stručnjaka i autora koji će raditi kako na ovom tako i na nekim budućim gradskim projektima, s obzirom na to da se poziv odnosi isključivo na mlađe od 40 godina, sa boravištem u Republici Srbiji. 

– Ne želimo da uvozimo radnu snagu iz inostranstva ili bilo kojih evropskih zemalja, već nastojimo da dobijemo mlade ljude koji potiču odavde i koji su sposobni da razreše svaki gradski projekat. Takođe, želimo da dobijemo značajna autorska dela čime će se i oni ponositi, a nadam se da će to biti krajnji rezultat ovog postupka. Biće izabrano deset timova koji će imati sredstva isplaćena na mesečnom nivou, kako bi bili plaćeni njihovi troškovi, i treba da završe idejno rešenje u roku od šest meseci, počev od danas. Idejno rešenje će se kasnije razrađivati kroz glavni projkat i projekat za izvođenje, a kasnije će se u nekoliko faza sprovoditi i nabavke za izgradnju, budući da je u toku izrada plana detaljne regulacije – rekao je Stojčić. 

On je naglasio da su saradnici ovog projketa pre svega Arhitektonski fakultet, Zavod za urbanizam, Nevladina organizacija „Ceus”, koja se bavi urbanističkim planiranjem.

– U daljem koraku, kada budemo izabrali arhitektonske timove, ti mladi ljudi će takođe imati obavezu da u postupku projektovanja imaju nekoliko interakcija sa građanima kako bi čuli njihove predloge i ideje, a uz našu koordinaciju te ideje će se implementirati. Podrazumeva se da su to ideje koje su održive, koje imaju za cilj razvoj ovog projekta i daju novi doprinos ekologiji, Gradu Beogradu, kao i opštem prostornom i urbanističkom uređenju – kazao je Marko Stojčić.

On je istakao da je ovaj projekat veoma značajan i za smanjenje zagađenja Beograda, budući da će to biti barijera između centra grada i reke Dunav.

– Ono što je vezano za ovaj projekat jeste i izgradnja tunela, kako bismo smanjili broj automobila u centru grada, gde i imamo najveću gužvu. Naš suštinski problem je 65.000 automobila, što je neodrživo za površinu koju Beograd ima, jer taj broj automobila nigde u Evropi po kvadratnom metru ne postoji. Ovakvi projekti u kojima se podstiče druga vrsta kretanja – pešačka i biciklistička, prioriteti su razvoja našeg grada – zaključio je glavni urbanista.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari