Pokret Ne davimo Beograd je danas kritikovao način rekonstrukcije Višnjičke ulice i predložio da se duž razdelnog ostrva te saobraćajnice produži tramvajska linija iz pravca Ruzveltove ulice.
Taj pokret, koji prerasta u Zeleno – levi front, je zatražio da se tom najekološkijem i najekonomičijiem vidu prevoza da prednost u sredini saobraćajnice, a ne da se postojeća infrastruktura dodatno proširi zarad automobilskog saobraćaja.
U saopštenju su naveli da se „novom poduhvatu“ favorizovanja automobilskog saobraćaja, gradonačelnik Beograda dosetio da od razdelnih ostrva “ukrade” prostor, odnosno po jednu saobraćajnu traku, i tako proširi Višnjičku ulicu.
Smatraju da će se time kroz proširene pristupne saobraćajnice sliti još više automobila, koji će se opet zagušiti na gradskim uskim grlima kod Pančevačkog mosta i na Bogosloviji.
„Umesto rešavanja problema saobraćajnih gužvi, dodavanjem još traka za motorni saobraćaj, neće se rešiti problem saobraćajnih gužvi, već samo uvećati“, dodali su u saopštenju
Dodali su da se u saobraćajnoj struci pojava većeg broja automobila koji dolaze širenjem ulica i bulevara naziva “indukovana potražnja”.
Naveli su da je rezultat tog proširivanja saobraćajnice za automobile samo uvećavanje broja onih koji tu saobraćajnicu koriste za saobraćaj, a smatraju i da bi, pored uvođenja tramvaja u po jednoj saobraćajnoj traci, trebalo u jutarnjem i popodevnom špicu uvesti žute trake za javni gradski prevoz.
„Takođe, u Višnjičkoj ulici treba izgraditi biciklističke staze koje bi povezale Višnjicu, i Karaburmu i Mirijevo sa centrom grada“, dodali su u saopštenju.
Smatraju da bi time dobili moderan gradski bulevar, sa protočnijim saobraćajem koji je dostupan i alternativnim vidovima prevoza.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.