Predsednik Skupštine grada Beograda Nikola Nikodijević rekao je za Pink kako su najveća potvrda rada gradske uprave pohvale od ljudi koji periodično dolaze u Beograd, ne imajući na umu da ti ljudi ne prolaze svakodnevno kroz javni prevoz i glavne gradske saobraćajnice koje su po pravilu blokirane ili u saobraćajnom kolapsu.
Tom prilikom rekao je kako je kreditna sposobnost Beograda nikad veća, pa će se uskoro ostvariti „decenijski san“ izgradnje metroa. Predsednik Skupštine Beograda rekao je da je ponosan na komunalne projekte, kao i na projekat „Beograd na vodi“.
– Činjenica da je budžet grada gotovo 50 miliona evra veći danas nego pre pet, šest godina govori o tome koliko Beograd ide napred i da je nezaposlenost gotovo prepolovljena. Veliki je broj novih i obnovljenih saobraćajnica, ogroman broj gradilišta, novih fabrika. Pre pet godina, zatekli smo situaciju koja je bila nepovoljna, prevashodno zbog zaduženosti Grada. Sada imamo zdrave ekonomske parametre, a Grad ne duguje javnim preduzećima. Kreditna sposobnost je izuzetno velika i u mogućnosti smo da realno pristupimo izgradnji beogradskog metroa, što je bio „decenijski san“ mnogih Beograđana. Najbolju definiciju šta je sve urađeno u proteklih pet godina dobijamo od ljudi koji periodično dolaze u naš glavni grad. Oni kažu da se Beograd razvija ogromnom brzinom i da je drugačiji, moderniji i lepši, rekao je Nikola Nikodijević.
Tom prilikom predsednik Skupštine grada Beograda nije napomenuo na koji način je budžet grada uvećan za 50 miliona evra, već se samo pohvalio brojkama. Činjenica je da je Vlada Srbije nedavno uplatila iz budžetskih rezervi 220 miliona dinara u budžet glavnog grada ove godine, obrazlažući odobravanje sredstava „nastalim nepredviđenim troškovima, koji bi mogli dovesti do ugrožavanja tekuće likvidnosti“. Prošle godine, pak, republika je intervenisala sa 7,7 miliona evra. Deo tih sredstava biće utrošen na rekonstrukciju zgrade stare Železničke stanice, koja spada u te „nepredviđene“ projekte, a brzi početak restauracije i plaćanje tog projekta iz budžetskih rezervi republike, opravdan je „hitnošću“ posla. Na stanje gradskog budžeta ukazali su i predstavnici opozicije, koji tvrde da ovakvi podaci dokazuju da Grad ne posluje pozitivno, već da su potrebne stalne „injekcije“ koje Vlada Srbije daje gradskoj vlasti kako bi Beograd finansijski preživeo.
Što se tiče infrastrukturne politike gradske vlasti, nezadovoljstvo građana projektima je velika, ali čelnici grada ne obraćaju previše pažnje na kritike. Beograđani su naročito besni na izgled, ali i nefunkcionalnost Trga Republike, kao i na stalne saobraćajne zastoje i „usko grlo“ nastalo zbog smanivanja broja saobraćajnih traka na Trgu. Trg Republike nije opravdao očekivanja građana, a to se posebno manifestuje na društvenim mrežama na kojima se kritikuje „pokušaj rekonstrukcije“ centralnog gradskog trga.
Nezadovoljstvo građana izazivaju i dugotrajni radovi na deonici od Vukovog Spomenika do Kalemegdana. Radovi prve dve faze na potezu od Vukovog Spomenika do kraja Ulice Džordža Vašingtona uveliko probijaju predviđene rokove, a ovi radovi donose velike probleme pešačima, vozačima, kao i stanarima ovih ulica. Najbolji pokazatelj da radovi nisu dobro osmišljeni, kao i da istovremeno i nesinhronizovano zatvaranje više deonica značajno otežava svakodnevno funkcionisanje centra grada, jeste i činjenica da često ni vozila Hitne pomoći ne mogu da dođu do ugroženih sugrađana, da građani moraju da prepešače stotine metara samo da bi prešli ulicu, da nemaju gde da parkiraju vozila, kao i da se stvaraju ogromne i česte gužve na obilaznicama oko ovih radova.
Nikodijević se osvrnuo i na urađeno u komunalnoj oblasti, gde je posebno istakao fabrike za prečišćavanje vode „Makiš 1“ i „Makiš 2“ nakon kojih će Beograd imati stabilno snabdevanje vodom. Predsednik Skupštine očigledno nije obabešten o problemima koje stvara ilegalna kanalizacija i otpadne vode i da ti problemi predstavljaju najveće komunalne probleme Beograda već godinama. Čak je i Gradski zavod za javno zdravlje priznao da je uzrok neprijatnih mirisa u Beogradu upravo nebriga gradske vlasti i nerešavanje problema ilegalne kanalizacije.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.