Od srede radovi na Brankovom mostu 1Foto: Tijana Ivanović

Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je da će režim delimičnog zatvaranja saobraćaja na Brankovom mostu početi da se primenjuje od srede, 16. avgusta, piše u saopštenju za medije.

Delimično zatvaranje saobraćaja saobraćajne trake nije moglo da bude izvršeno ranije jer je odobrenje za izvođenje ovog dela radova dobijeno tek u petak, 11. avgusta.

Prema rečima gradskog menadžera, JKP „Beograd put“ će od sutra, subote 12. avgusta, početi sa presecanjem ograde i utvrđivanjem prelaza sa jedne na drugu konstrukciju. Ovaj posao će biti završen do ponedeljka, 14. avgusta u večernjim satima.

U saopštenju se navodi da istog dana, 12. avgusta, biće zatvoren deo Ulice sajmište, radi postavljanja dizalice uz stub mosta sa novobeogradske strane. Tokom radova, u Ulici sajmište neće biti prekida javnog gradskog saobraćaja.

Saobraćaj preko Brankovog mosta odvijaće se tokom dana u po dve saobraćajne trake u svakom smeru jer će dve desne traje u smeru od Novog Beograda ka Brankovoj ulici biti zatvorene kako bi se odvijali radovi na rekonstrukciji mosta.

Tokom noćnih sati za saobraćaj dvosmerno biti otvorena samo desna strana mosta, odnosno tri trake, iz pravca Brankove ulice ka Novom Beogradu.

Pripremni radovi na rekonstrukciji pešačke staze na uzvodnoj konstrukciji Brankovog mosta počeli su polovinom juna. Posle početnog organizovanja gradilišta i postavljanja zaštitne konstrukcije ispod mosta na novobeogradskoj strani, izvođač je izvršio pripreme za skidanje asfalta sa pešačke staze i spojeva čelične konstrukcije, postavio skele na stubovima s obe strane reke i demontirao dekorativno osvetljenje. Po dobijanju rešenja kojim se odobrava izvođenje ovog dela radova, stekli su se uslovi da se na Brankovom mostu uspostavi režim saobraćaja koji će omogućiti izvođaču dalje radove na sanaciji pešačke staze. 

– Vrednost posla je 210 miliona dinara, a planirano je da se rekonstrukcija završi krajem godine, imajući u vidu da se radi o izuzetno zahtevnoj zameni čeličnih delova konstrukcije, čije tačno stanje može biti utvrđeno tek po skidanju svake pojedinačne čelične konzole. Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda preduzeće sve kako bi se radovi izvodili u jeku građevinske sezone i što pre osposobio trotoar koji je godinama bio van funkcije, a izvođač će uvesti i noćni rad za pojedine faze radova. Nova staza za pešake i bicikliste biće moderna, imaće hidroizolaciju i odgovarajuću podlogu protiv klizanja, što će povećati nivo bezbednosti – kazao je Goran Vesić.

Pre tri godine urađena je detaljna analiza stanja pešačke staze i tada je konstatovano da su oštećenja čelične konstrukcije i betonskih ploča dosta teška i da se ova oštećenja ne mogu popraviti uobičajenim održavanjem, već je neophodna izrada projekta za rekonstrukciju pešačke staze na uzvodnoj strani mosta. Projektom je predviđeno da se na dužini od 432 metra mosta zamene čelične konzole koje nose pešačku stazu sa ogradom, kao i ivičnjak između pešačke staze i kolovoza.

Izvođač će ugraditi nove čelične konzole i ivičnjake, dok će se ograda demontirati, sanirati i ponovo ugraditi, s tim što će biti podignuta na odgovarajuću visinu od 1,2 metra zbog biciklista koji veoma koriste Brankov most. Takođe, servisiraće se reviziona kolica koja se pomoću točkova pomeraju duž pešačke staze i služe za održavanje spoljnih delova mosta. Biće ugrađeno oko 400 tona novih čeličnih konstrukcija, a sav čelik i prateći materijali koji se budu ugradili odgovaraće propisanim standardima, stoji u saopštenju.

Brankov most je obnovljen 1956. godine na stubovima ranijeg Mosta kralja Aleksandra, koji je srušen u Drugom svetskom ratu. Zbog razvoja grada na levoj obali Save, od 1974. do 1978. godine izgrađena je nova konstrukcija na nizvodnoj strani mosta koja je imala istu siluetu i statički sistem. Na taj način Beograd je dobio moderan most sa po tri saobraćajne trake u svakom smer ali taj most je sagrađen od delova tri različita mosta koji su građeni u razmacima od više od dvadeset godina. Bez obzira kada je koji deo mosta sagrađen poslednjih 40 godina nisu rađene ozbiljnije rekonstrukcije pa je zbog eksploatacije došlo vreme za popravku njegove uzvodne pešačke staze.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari