Povodom sednice grada Beograda na kojoj se usvaja Predlog plana generalne regulacije šinskih sistema sa elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metro sistema, niz opozicionih organizacija održalo je pojedinačne konferencije, svaka u svom terminu.
Saglasni su u jednom – protiv metroa nisu, ali ovaj planirani je najštetniji i najskuplji projekat u istoriji Beograda, dok bi gradnja na makiškom vodoizvorištu odakle se 80 odsto Beograđana snabdeva pijaćom vodom – predstavljala crni dan za Beograd.
Konferencije su pojedinačno organizovali Stranka slobode i pravde (SSP), Narodna stranka sa, kako je istaknuto, „prijateljskim organizacijama“ Pokretom slobodna Srbija i Bitkom za Košutnjak, i Dveri sa aktivistom Duškom Kuzovićem.
„Danas će na sednici Skupštine grada biti izglasana najveća pljačka u istoriji Beograda“, kažu iz Stranke slobode i pravde (SSP), i ocenjuju da će građani Srbije metro platiti 3 puta više.
Predstavnici SSP i Narodne su podsetili na projekat metroa iz 2012. godine, čiji plan je izglasan 2010. godine, za koji kažu da su ga radili stručnjaci i čije su trase planirane kroz gusto naseljena mesta, dok se „naprednjački metro“ gradi kako bi se centar grada pomerio na Beograd na vodi, što je i, kako navode, bio zahtev stranim kompanijama koje su projektovale metro.
Time se, smatra SSP, ne rešavaju problemi saobraćaja u Beogradu, te će mnogi Beograđani ostati uskraćeni korišćenja metroa, poput stanovnika Novog Beograda, Cerak Vinograda, Labudovog brda.
Iz Narodne kažu da ako se na Makišu ne bi gradio predviđen projekat, ceo plan ovakvog metroa gubi smisao. Pitaju i zašto ćuti Saobraćajni fakultet, podsećajući da u komisiji za metro nema niti jednog diplomiranog inženjera saobraćaja.
„Gore od toga da Beograd nema metro je da dobije jedan ovakav štetan, skup i besmislen metro“, poručuju iz SSP.
Iz Pokreta slobodna Srbije poručuju da treba „kazniti one koji su se o zakon ogrešili“, dok su iz Bitke za Košutnjak podsetili da je Studio B koji je bio zadužen da prenosi sednicu grada na kojoj se glasalo o planu metroa, prenosio samo prvih pola sata kako, smatraju, građani ne bi čuli stručnjake koji su na sednici govorili, a koji su protiv ovog plana metroa.
Dveri i aktivista Duško Kuzović ističu da vlast gradi ovakav metro kako bi se povećala tržišna cena na Makišu, a ne kako bi se smanjila gradska gužva.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.