Iskustva mnogih evropskih metropola, koje su na sličan način pristupile rešavanju problema saobraćajnih gužvi, pokazala su se izuzetno dobrim – kazao je Bobić. Sistem jednosmernih ulica, u centralnoj gradskoj zoni, stvorio bi kružni sistem saobraćaja. Međutim, još nije poznato u koje će saobraćajnice biti uveden novi režim saobraćaja.

Iskustva mnogih evropskih metropola, koje su na sličan način pristupile rešavanju problema saobraćajnih gužvi, pokazala su se izuzetno dobrim – kazao je Bobić. Sistem jednosmernih ulica, u centralnoj gradskoj zoni, stvorio bi kružni sistem saobraćaja. Međutim, još nije poznato u koje će saobraćajnice biti uveden novi režim saobraćaja. U razmatranje su ušle mnoge velike ulice kao što su Terazije i Vasina, dok na primer neke ulice kao što je Bulevar kralja Aleksandra ne mogu biti transformisane.
– Jedna od glavnih prednosti ovog plana jeste što on ne predstavlja skupu investiciju, a rezultati su i više nego zadovoljavajući. Potrebno je samo uraditi novo obeležavanje, postaviti nove saobraćajne znakove i uskladiti semaforizaciju kako bi novi sistem saobraćaja mogao da počne da funkcioniše – istakao je Bobić, i dodao da bi grad već kroz dve godine mogao da ima potpuno preuređenu saobraćajnu mrežu.
Poznato je da mnoge gradske saobraćajnice danas ne mogu da prime veliki broj vozila koja svakodnevno pristižu u njih, dok su pojedine ulice maltene prazne. Đorđe Bobić kaže da bi jednosmerni sistem saobraćaja u Beogradu podjednako rasteretio sve ulice u centru grada, pa bi saobraćaj bio mnogo ravnomernije raspoređen, a ujedno bi bio rešen i problem saobraćajnih gužvi.
– Ukoliko se ovaj projekat realizuje, vozači će morati da prelaze duži put. Međutim, znatno brže će prolaziti kroz centar grada – kazao je Bobić. On je dodao da će se na ovaj način izbeći stvaranje saobraćajnih gužvi koje su do sada oduzimale najviše vremena tokom vožnje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari