Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je da su juče počeli radovi na izgradnji pešačke pasarele kojom će se ostvariti veza Velikog stepenišnog silaza i Savskog keja.
– Juče u toku dana kontaktirao sam izvođače radova na ovom važnom projektu koji treba da omogući bezbedan prelazak preko frekventne ulice i železničke pruge i zamolio ih da radove organizuju tako da ne ometaju korišćenje biciklističke staze na ovom potezu. Na taj način uvažićemo opravdane primedbe bicklista, a radovi će teći svojim tokom ne ugrožavajući zadate rokove – rekao je Vesić.
On je dodao da će ovaj objekat povezati Beogradsku tvrđavu i pešačku zonu sa šetalištem duž Save i Dunava.
– Takođe, izgradnjom pešačke pasarele omogućiće se bezbedan prelazak preko frekventne ulice i železničke pruge. Vrednost ugovorenih radova sa izradom tehničke dokumentacije je 214 miliona dinara, a posao je podeljen u dve faze, s obzirom na to da se radi o više prostornih celina – rekao je Vesić.
U prvoj fazi je, kako je rekao, zajedno sa izgradnjom pešačke pasarele, predviđeno uređenje platoa i prostora ispod pasarele i oko nje, a rok je 270 dana od uvođenja izvođača u posao.
– U drugoj fazi realizacije pristupiće se uređenju slobodnih površina Savskog šetališta, kao i staze na padini Beogradske tvrđave. Za ovaj deo posla izvođaču je određen rok od 150 dana od uvođenja u posao. Dve faze radova će obezbediti efikasnost i racionalnost projekta u vreme izgradnje, ali i posle izgradnje, tokom upotrebe – objasnio je gradski menadžer.
Prema njegovim rečima, pasarela se gradi prema idejnom rešenju Mosta na Kalemegdanu, koje je izradilo JP „Beogradska tvrđava” 2008. godine, a rešenje je 2015. implementirano u gradski projekat IME, u okviru pešačke zone Knez Mihailove ulice.
Pešačku pasarelu od Savskog keja do rova Beogradske tvrđave čine dve celine. Prva je rampa sa liftovskom kulom i skulpturom na vrhu, a druga pešački most, koji prelazi iznad kolske i železničke saobraćajnice i završava se stepeništem koje vodi do kote u podnožju Velikog stepenišnog silaza Beogradske tvrđave. Pešački most ima još dve pešačke grane, dva kratka čelična mosta, koji ga povezuju sa parkingom na krovu Beton hale i sa zelenom padinom na obodu Beogradske tvrđave. Postojeće čelično stepenište kojim se silazilo na šetalište sa bočne strane hale, ruši se, a zadržaava se stepenište koje je pozicionirano na glavnoj fasadi hale.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.