Podreka i naknadna dozvola “spašavaju” Topličin venac 1

Mišljenjem poznatog arhitekte Borisa Podreke i izdavanjem naknadne građevinske dozvole, gradska vlast nalazi nove načine da opravda rekonstrukciju Topličinog venca, iako su radovi otpočeli bez dozvole, suprotno propisima i volji građana.

Boris Podreka, jedan od najznačajnijih evropskih arhitekata, opisujući projekte na kojima radi u Beogradu, kaže da će se uređenjem Topličinog venca ali i drugih centralnih gradskih ulica i parkova omogućiti kvalitetniji saobraćaj za automobile, ali i za pešake i bicikliste, prenosi Beoinfo.

Kaže da su ovakvi projekti uvek zahtevni te da građani često ne mogu da zamisle kako će izgledati sve kada se završe radovi i da su navikli „na staro”.

Međutim, iskustvo rada na drugim projektima ga, kaže, uči da su na kraju građani uvek zadovoljni kada vide da su ulice i parkovi ulepšani.

Podreka ističe da je njegova želja da se nijedno drvo u Topličinom parku ne poseče.

To što mi radimo, zovemo reanimacija grada, ne rekonstrukcija. U tom smislu radimo i Topličin trg, da bude obuća po meri.

Na Topličinom vencu, kaže, neće biti više asfalta koji se lomi već će ga zameniti kamena tekstura, a rok za završetak radova zavisiće od radova na podzemnim instalacijama.

Radovi bi mogli da budu gotovi za pola godine do godinu dana, ako sad svi zapnu – kaže Podreka.

Inače, radovi u centru Beograda su, kako kaže, ideja gradskih čelnika o tome da se život grada spusti na reke, te navodi primer Beča i drugih evropskih prestonica.

Pešačke zone svuda u svetu daju ljudima zdraviji život, one nisu šminka grada nego higijena grada. Jako nam je važno da spojimo higijenu i estetiku i zdrav ambijent. Tu Beograd mora još mnogo da investira – rekao je Podreka.

Sa druge strane, ti isti građani koji su “navikli na staro”, danima unazad ukazuju na brojne propuste koje grad pravi u rekonstrukciji ovog dela grada.

Od seče drveća do uklanjanja autmobila, izmišenjih hitnih intervencija i kvarova kako bi se nastavili radovi, a sve zgov nedostatka pranvih osnova, bez uredne građevinske dozvole.

Građani su to utvrdili tako što su od gradskog Sekretarijata za urbanizam dobili potvrdu da je zahtev investitora Sekretarijata za saobraćaj, da se izda odborenje za izvođenje radova – odbijen. I to zbog čak 18 nedostataka. U međuvremenu je i sam investitor odustao od zahteva za dozvolom, ali onda se oglasio zamenik gradonačelnika tvrdeći da ta dozvola postoji, i da će je graćani tek videti, u elektronskom obliku.

I tako se nedugo zatim, elektronska dozvola za rekonstrukciju zaista i pojavila. Kako su objavili aktivisti inicijative “Pešaci nisu maratonci”, “gradska vlast je samoa sebi, za pet sati u toku istog dana, izdala odobrenje za izvođenje radova na rekonstrukciji u okviru postojeće regulacije delova ulica Vuka Karadžića i Topličin venac”.

Ipak, nelogičnost na koje ukazuju i građani je to što je dozvola izdata za rekonstrukciju u okviru postojećeg stanja, a radovi koji se izdove su mnogo obimniji i daju novi izgled i funkciju ulice.

Osim toga, građani podsećaju i da se još uvek ne zna koji je planski osnov po kome se izvode radovi, odnosno na koje se to planove regulacije gradske vlasti pozivaju.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari