Gradski menadžer Goran Vesić rekao je danas da je tokom proteklog vikenda postavljena čelična konstrukcija mosta preko Bulevara vojvode Bojovića, u okviru radova na izgradnji pešačke pasarele, kojom će se ostvariti veza Velikog stepenišnog silaza i Savskog keja
– Ovaj objekat će povezati Beogradsku tvrđavu i pešačku zonu sa šetalištem duž Save i Dunava. Takođe, izgradnjom pešačke pasarele obezbediće se bezbedan prelazak preko frekventne ulice – rekao je Vesić.
On je podsetio da su radovi na izgradnji pasarele počeli u oktobru prošle godine i da su podeljeni u dve faze, s obzirom da se radi o više prostornih celina.
– Trenutno se izvode radovi prve faze, u okviru koje se gradi čelični most i betonska spiralna rampa, dok će u drugoj fazi biti uređen plato Savskog šetališta prema Ušću, deo biciklističke staze, kao i staze na padini Beogradske tvrđave – istakao je Vesić, precizirajući da je vrednost svih ugovorenih radova sa izradom tehničke dokumentacije 214 miliona dinara.
Za prvu fazu prvobitno je bio određen rok od 270 dana od uvođenja izvođača u posao, odnosno do kraja juna ove godine. Međutim, tokom radova se ispostavilo da se ispod zemlje nalazi jedan red zatega koje učvršćuju obaloutvrdu, a o kojima nije postojao nijedan podatak ni u projektu niti u arhivima. Najvažnije je bilo da se tokom radova ne preseku zatege, kako se ne bi ugrozila stabilnost obale, dodao je Vesić.
U drugoj fazi realizacije urediće se slobodne površine Savskog šetališta, kao i staze na padini Beogradske tvrđave.
–Realno je da na proleće sledeće godine ovaj prostor u potpunosti bude dostupan građanima i posetiocima Beograda – rekao je gradski menadžer.
Pasarela se gradi prema idejnom rešenju Mosta na Kalemegdanu, koje je izradilo JP Beogradska tvrđava 2008. godine, a rešenje je 2015. godine implementirano u gradski projekat IME, u okviru pešačke zone Knez Mihailove ulice. Pešačku pasarelu od Savskog keja do rova Beogradske tvrđave čine dve celine: prva je zavojita rampa sa liftovskom kulom i skulpturom na vrhu, a druga celina je pešački most, koji prelazi iznad kolske i železničke saobraćajnice i završava se stepeništem koji vodi do kote u podnožju Velikog stepenišnog silaza Beogradske tvrđave. Pešački most ima još dve pešačke grane, dva kratka čelična mosta, koji ga povezuju sa parkingom na krovu Beton hale i sa zelenom padinom na obodu Beogradske tvrđave.
Gradski menadžer je najavio i da će za osam dana biti raspisan tender za izvođenje radova u Karađorđevoj ulici i uređenje Savskog keja, od Brankovog mosta do Beton hale.
– Čitav ovaj deo grada dobija potpuno novu dimenziju i ponosan sam što sam deo gradske vlasti koja polako ostvaruje viševekovni san ovog grada o spuštanju na njegove reke – rekao je Vesić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.