Početkom istražnih radova na pobijanju probnih šipova kod stuba sedam na čukaričkoj strani Save, juče su počeli prvi ozbiljniji poslovi na izgradnji novog mosta koji će povezati Novi Beograd i Čukaricu.

 Istovremeno, na špicu Ade Ciganlije u toku je nasipanje zemljišta kako bi se od poplava zaštitila buduća radna platforma za izgradnju glavnog stuba mosta, popularnog pilona. Obraćajući se prisutnim građevinskim i saobraćajnim stručnjacima, izvođačima radova i medijima, gradonačelnik Dragan Đilas istakao je da novi most predstavlja najznačajniji projekat u Beogradu. On je kao prvi čovek grada garantovao da će most biti završen u roku od 40 meseci, što je prema računici početak jeseni 2011. godine.

– Ovo je sjajan dan za Beograd, jer posle više od 30 godina počinjemo izgradnju novog mosta za drumski saobraćaj i metro koji će ići preko njega kada ga napravimo. Da bi bio gotov u roku svi ćemo morati da radimo dan i noćjer Beograd i Beograđani ne mogu da dozvole da zakasni most koji tako dugo čekaju. Nikome se ne isplati da radovi ne budu završeni na vreme, a to je potvrđeno i ugovorom sa garancijama. Obilaznica se gradila punih 18 godina, a kada smo je preuzeli pre godinu dana, završili smo je sa kašnjenjem od 15 dana. To ne bi bio problem ni za most, a najveći problem je što smo ga čekali 30 godina – istakao je Đilas nakon puštanja u rad mašine za pobijanje probnih šipova.

On dodaje da su završene priče kakav nam most treba i da sada jedino treba pričati o rokovima za njegov završetak, te bi bilo dobro kada bi mogao da se završi i pre roka. „Ostaje da za tri godine svi zajedno pređemo preko njega, a do tada gledamo kako niče“, rekao je Đilas. Gradonačelnik se zahvalio svim pobornicima i kritičarima predloženog rešenja i predložio da svi zajedno ulože energiju da se gradi ovaj i budući mostovi koji su gradu neophodni.

– Ponosan sam što stojim ovde na početku radova zastupajući konzorcijum izvođača radova. Do sada smo radili prema planu uz dobru saradnju sa gradom. Što se rokova tiče, oni su garantovani ugovorom pa će most, koji je od velike važnosti kako za sam Beograd tako i za Srbiju i region, na vreme biti završen – kazao je Valter Rekerzugl, tehnički direktor austrijske firme POOR koja je vodi konzorcijum izvođača radova mosta preko Save.

Prema rečima akademika Nikole Hajdina, predsednika Stručnog saveta projekta, most preko Save biće ponos Beograda u funkcionalnom i estetskom smislu. Odgovarajući na pitanja novinara o ceni radova, on je rekao da je investicija od 118 miliona evra realna, da je danas sve skupo, te da cena nije dogovorena prošle godina, sada bi bio još skuplji.

Most za 21. vek

Budući most preko Save stajaće na sedam stubova od kojih će jedan biti pilon visine 200 metara sa kojeg će ići kosi kablovi. Dužine je 929 metara, širine 45 metara, sa glavnim rasponom od 376 metara. Imaće šest saobraćajnih traka, dva koloseka za šinski saobraćaj i dve pešačko – biciklističke staze. Maksimalna propusna moćmosta biće oko 12.000 vozila na sat.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari