Ugovor o isporuci pet novih niskopodnih solo autobusa na električni pogon juče su potpisali direktor JKP GSP „Beograd“ Željko Milković i generalni direktor „Čeriot motorsa“ iz Sofije Milen Milev. Prema rečima gradonačelnika Siniše Malog, time je pokrenuta nova stranica u istoriji Gradskog saobraćajnog preduzeća, jer se prvi put u istoriji grada nabavljaju električni autobusi. Rok isporuke je 150 dana, a vozila će biti zelene boje.
P { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; widows: 2; orphans: 2; }P.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt;
– To je deo našeg programa i plana konsolidacije GSP-a, ali i velika poruka jer se radi o ekološki prihvatljivim vozilima. Na ovaj način Grad postaje deo malog broja gradova u svetu koji imaju i koriste električne autobuse. Na ulicama grada dnevno saobraća oko 700 autobusa, stotinu hiljada litara goriva se troši dnevno, što je oko tri miliona litara goriva mesečno. Kupovinom električnih autobusa rešavamo ekološki problem, jer nema emisije štetnih gasova. Linija na kojoj će saobraćati ova vozila će biti od „Sava centra“ do Vukovog spomenika, a time će Beograd biti prva prestonica u Evropi koja će imati jednu liniju samo sa električnim autobusima – objasnio je Mali.
Prema njegovim rečima, Grad će nastaviti sa ovom praksom i ukoliko bude bilo moguće, svake godine će biti dopunjavan voznim park električnih autobusa. Mali je podsetio da je Grad prošle godine nabavio 30 novih autobusa, te da je u toku javna nabavka za još 20.
– Sa ovih pet električnih autobusa to će biti 55 novih autobusa za GSP u proteklih nekoliko meseci, što je i prvi korak konsolidacije tog preduzeća. Za ovu godinu planiramo još 50 i sa tim brojem vozila već smo napravili veliki korak napred ka tome da zaboravimo stara vozila. U narednih nekoliko godina očekujem da ćemo ceo vozni park obnoviti, a radimo na tome da obnovimo i uvedemo klimatizaciju i u češke tramvaje, kako bismo poboljšali kvalitet prevoza – naglasio je Mali.
Željko Milković je naveo da nabavkom ovih vozila GSP ulazi u novo tehnološko razdoblje.
– Očekujemo da će putnici biti veoma zadovoljni novim autobusima. U pitanju je najmodernija tehnologija, a Beograd će biti prvi grad u Evropi koji će koristiti tehnologiju kondenzatora visokog kapaciteta sa brzim punjenjem. Ovakvu tehnologiju koriste Tel Aviv, Teheran, a Grac pregovara sa ovom kompanijom o nabavci autobusa – naglasio je Milković.
Generalni direktor „Čeriot motorsa“ Milen Milev zahvalio je Gradu Beogradu na inovacijama koje će omogućiti da srpska prestonica bude prva koja će imati ovakvu liniju.
– Beograd je među prvim gradovima u Evropi koji će koristiti novu tehnologiju. Evropske prestonice o tome samo govore i prave male korake, ali Beograd je veoma brzo i profesionalno realizovao ovu ideju – naglasio je Milev i dodao da je ta kompanija ponosna na to što će u Beogradu, a takođe u Evropi, pokazati prednosti ove čiste, jeftine i pouzdane tehnologije.
Ovi električni autobusi imaju kapacitet od minimum 80 putnika i motori nesmetano funkcionišu na spoljašnjoj temperaturi od minus 20 do plus 50 stepeni. Vreme punjenja na terminusima je deset minuta i vozilo je spremno za vožnju narednih 20 kilometara.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.