Radojičić: Stigle dve ponude za izgradnju gondole

Ostavite komentar


  1. Treba dobro sagledati situaciju, videti koja je ponuda najbolja i krenuti u realizaciju.

  2. Mislim da ce izgradnja gondola iz kojih ce posetioci imati sirok pogled na prestonicu biti pametno ulaganje u budzet i velika turisticka novina!

  3. Gradonačelniku Beograda ne treba zameriti kada izjavi, citiram; »Prema stručnoj proceni, uloženi novac u izgradnju gondole trebalo bi da se vrati za oko šest godina.«, ali zato treba zameriti i to ozbiljno Komisiji za planove Skupštine grada Beograda. Naime, na Javnoj sednici Komisije o Planu detaljne regulacije za gondolu Kalemegdan – Ušće održanoj 12. aprila 2018. godine prisutni stručnjaci su upozorili nadležne, da je cena od 1,8 milijardi dinara za gondolu dužine 1 km. prevelika, kao i da se taj novac; 1,8 milijardi dinara nikada neće vratiti, pa pođimo redom. U Finansijskoj i Turističkoj analizi kojom autori ideje izgradnje gondole »dokazuju« da je ona ekonomski opravdana je zapisano, da će Beograd u godini dana posetiti 1,1 milion turista, kao i da će njih 70% koristiti gondolu, dakle 770.000 vožnji. Pored toga zapisano je i da se predviđa, da će od 1,7 mil. stanovnika Beograda njih 41% koristiti gondolu i to njih 377.254 po dve (2) vožnje godišnje i njih 293.622 po jednu (1) vožnju godišnje, dakle stanovnici Beograda bi imali 1.048.130 vožnji i kada se na taj broj doda i 770.000 vožnji koje bi imali turisti dolazimo do podatka, da bi u godini dana bilo prodato preko 1,8 miliona karata i to od populacije od 2,8 mil. potencijalnih korisnika gondole (1,7 mil. stanovnici + 1,1 mil. turisti), pa bi moglo da se kaže, da bi stepen »iskorišćenja« bio oko 65%. Pošto se u Finansijskoj i Turističkoj analizi opravdanosti izgradnje gondole pominje i gondola »Emirates Air Line« u Londonu slede tačni podaci o broju prevezenih putnika koji govore da je ta gondola u periodu od 25.11.2017. do 24.11.2018. prevezla tačno 1.342.993 putnika, dakle za 26,5% manje nego što za gondolu Kalemegdan – Ušće »predviđaju« nadležni. Kako London godišnje poseti oko 19 miliona inostranih turista i oko 13 miliona domaćih turista, a sam London ima oko 10 milona stanovnika dolazimo do podatka, da je u Londonu 42 miliona potencijalnih korisnika gondole (32 mil. turisti + 10 mil. stanovnici). I ta populacija od 42 mil. potencijalnih korisnika je u periodu od 12 meseci »dala« gondoli samo 1.342.883 putnika, pa možemo da kažemo da je stepen »iskorišćenja« gondole »Emirates Ali Line« samo 3,2%, dakle tačno 20 PUTA MANJI od onoga koga za gondolu Kalemegdan – Ušće predviđaju autori studije opravdanosti izgradnje te gondole. Pored toga jedan od autora studije opravdanosti izgradnje gondole Kalemegdan – Ušće je pre uzvesnog vremena za medije izjavio, da je »Temza potočić u odnosu na Savu«. Inače, Temza je pod gondolom »Emirates Air Line« široka 400 m., dok je Sava najšira na Ušću i to 280 m.

  4. Kakva kampanja 9 komentara za samo par minuta, šta radite vi dole bože me sačuvaj, nije ni čudo što pola Srbije ode u inostranstvo

Ostavite komentar


Beograd

Naslovna strana

Naslovna strana za 22. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Dragan Velikić, pisac

Danas su jedine dnevne novine koje ne uređuje podzemlje.