Cilj ove gradske uprave je da idemo korak ispred i preduhitrimo neke stvari koje mogu da se dogode, a to je slučaj sa Brankovim mostom čija sanacija počinje danas. Zato smo postavili nove standarde kvalitetnom rekonstrukcijom ulica i poštovanjem rokova, izjavio je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.
On je gostujući na TV K1 podsetio da se od 1954. godine nije radilo na dilatacijama, odnosno na spojnicama dva dela Brankovog mosta.
– To je možda moglo da sačeka još par meseci, ali onda postoji rizik da se postojeći korodirani stubovi javne rasvete sruše usled jakog vetra tokom zime. Kako bismo svakako morali da zatvorimo saobraćaj dok budemo menjali stubove javne rasvete, odlučili smo da završimo sve to što nije rađeno četrdeset godina. Za takve stvari je svakako pogodniji avgust, ali je ovo situacija na koju ne možete da utičete, morate da donesete odluku i poslušate struku – istakao je prvi čovek prestonice.
Šapić je naveo da se trenutno rekonstruiše više od 30 ulica u gradu, koje nisu u bile u planu kada je došao na mesto gradonačelnika.
– Rebalansom budžeta obezbedili smo oko milijardu dinara za sanaciju i rekonstrukciju ovih ulica. Možda je i to moglo da sačeka leto, ali po mom mišljenju neke stvari treba da se urade kada se ukaže prilika – istakao je Šapić i najavio da će polovinom decembra, kada bude prestala građevinska sezona, izaći pred građane sa informacijom koliko je ulica urađeno i kako su one izgledale pre i posle rekonstrukcije.
Gradonačelnik je istakao da se sigurno neće desiti da se u roku od dve godine neke ulice rade dva puta, te podsetio da je osnovano telo „Lice grada” koje sinhronizuje rad svih republičkih i gradskih preduzeća.
– Veoma je važno da se poštuju termini i mislim da za poslednjih sedam godina nije urađeno koliko će biti za ova tri meseca. Postavili smo neke nove standarde, a tu pre svega mislim na poštovanje roka i kvaliteta radova – rekao je gradonačelnik.
On je dodao i da je sve više automobila na beogradskim ulicama, te je zato metro suštinsko rešenje najvećeg problema saobraćaja u gradu.
– Ukoliko procenat vozila javnog prevoza na ulicama budemo podigli za 15 do 20 odsto, građani će vrlo brzo primetiti boljitak bez finansijskih ulaganja. Osim toga, u narednih desetak dana očekujemo da nam stigne stotinu novih autobusa na gas, što će da poboljša kvalitet javnog prevoza, ali i da pozitivno utiče na zagađenje – istakao je Šapić.
On je rekao da je nemoguće neke decenijske probleme rešiti za dva-tri meseca i naveo da su za vreme od kada je došao na čelo Beograda otvorene mnoge teme, pokrenuti procesi, te da postoji spremnost da se rešava ono za šta niko nije bio zainteresovan decenijama.
Kada je reč o konkursu za postavljanje splavova, gradonačelnik je podsetio da je u toku pretposlednja faza koja podrazumeva pripremanje terena, projekata i licitacije. Nakon toga sledi postavljanje splavova na planirana mesta, što će na kraju omogućiti da Savsko šetalište ponovo izgleda onako kako dolikuje.
– Konkurs za svaku od oko 30 lokacija bi trebalo da se raspiše do kraja novembra, a postoji zakonska početna cena od koje će se licitirati. U međuvremenu radimo na projektu dovođenja vode i struje, tako da će svi priključci biti legalni, a splavovi će morati da imaju prečišćivače otpadnih voda. Na kraju ovog procesa Savsko šetalište će ponovo postati uređeno mesto sa koga može da se vidi reka – rekao je Šapić.
Govoreći o ekološkim problemima i zagađenju, istakao je da Grad i Vlada ulažu ogromna sredstva u ekologiju i čistu životnu sredinu.
– Grad preduzima niz mera kako bi što više smanjio štetan uticaj na životnu sredinu, kao što su zamena kotlova na mazut po vrtićima i školama. Pokušavamo na sve moguće načine da uđemo u proces koji traje više godina, kako bismo imali kvalitetniji vazduh. Grad će uvesti 100 novih autobusa na gas, radi se gasifikacija na celokupnoj teritoriji grada, a to su neke od mera koje se preduzimaju kako bi vazduh u našem gradu bio što kvalitetniji – rekao je Aleksandar Šapić.
Gradonačelnik je podsetio da će novogodišnja rasveta biti postavljena od 15. decembra do 15. januara u užem turističkom centru grada, te da će Grad to koštati oko 500 hiljada dinara.
Povodom najava dela opozicije koja traži vanrednu sednicu Skupštine grada na kojoj bi se raspravljalo o njegovoj smeni, Šapić je izjavio da su oni tu temu mogli da pokrenu na svakoj od dosadašnjih šest sednica gradskog parlamenta, dopunom dnevnog reda, ali da to nijednom do sada nisu učinili.
– Imali smo šest sednica, na poslednjoj sam im rekao – zašto biste zakazivali sednicu na kojoj nećete imati kvorum, evo mi smo vam sada dali kvorum, dopunite dnevni red bilo kojoj tačkom. Pozivam da to učine na sledećoj. Mi ćemo da im uradimo čitav deo posla, za koji oni nemaju dovoljan broj odbornika. Oni na svakoj sednici imaju legitimno, političko pravo da postave pitanje moje smene – rekao je Šapić za TV K1.
Gradonačelnik je naveo i da mu nije jasno zašto opozicija „pravi predstavu“ od prikupljanja potpisa za inicijativu za njegovu smenu, kada i, ako skupe potpis, nemaju kvorum, koji je vladajuća većina, ponavlja, spremna da im pruži, na bilo kojoj sednici.
– Njihovo je pravo da to urade, da budu nezadovoljni načinom na koji vodim grad, da razlog (sazivanja) skupštine bude zagađenje… U način na koji oni funkcionišu neću da zalazim, mislim da sam na ovih šest sednica skupštine do sada pokazao poštovanje, i prema instituciji gradskog parlamenta i prema svima njima, time što sam na svakoj sednici bio, spreman da odgovorim na svako pitanje – rekao je Šapić.
Dodaje da je pravo opozicije da odluči o načinu političke borbe ako misle da će time privući pažnju javnosti.
On je, takođe, napomenuo i da se rade provere, kada je u pitanju javni prevoz, jer je ustanovljeno da postoji značajan broj autobusa koji se vode da izlaze na ulice, a zapravo ih na ulicama nema.
– Neko upiše da je autobus izašao, a on nije izašao na ulicu, i onda imate problem da nema dovoljno autobusa u špicevima. Radimo na tome da dođemo do pravog broja vozila na ulicama grada, da imamo kvalitetnije dispečere koji će voditi racuna kad koji autobus kreće… – rekao je Šapić.
Na pitanje koliko je stvarno manje autobusa na ulicama, u odnosu na zavedene podatke, Šapić je rekao da ne želi da licitira, ali da to nije mali broj.
– Ja sam rekao da ću se suštinski i dubinski pozabaviti problemima kojima niko nije hteo. Nije mali broj, ali ako taj procenat budemo podigli, za 15-20 odsto, već možete da donesete zaključak o kom broju autobusa govorimo. Kada se to reši, građani će osetiti odmah boljitak u prevozu, a bez finansijskjih ulaganja – rekao je Šapić.
On je dodao i da će za desetak dana stići 100 novih autobusa na gas.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.