Dok sindikat „Sloga“ u gradskom saobraćajnom preduzeću „Beograd“ saznaje da bi linijama javnog prevoza „poteza 100“ od septembra mogli da saobraćaju autobusi privatnika, oštro protestujući što se „nastavlja privatizacija gradskog prevoza“, iz Grada tvrde da još uvek nije u planu poveravanje ovog posla privatnicima.
Predsednik sindikata „Sloga“ u GSP, Nebojša Aleksić, otkriva za Danas da ima pouzdane informacije da je u planu da se još jedan broj linija gradskog prevoza prepusti privatnicima, navodeći da je to završnica sistemskog uništavanja ovog javnog preduzeća.
– Kako saznaje naš sindikat, u septembru će biti raspisan tender za javno-privatno parterstvo kojim će se omogućiti da na većem broju linija sa poteza 100, odnosno autobusa koji počinju ovim brojem, saobraćaju privatni prevoznici. Oštro se protivimo ovakvoj odluci i želimo da se spreči očigledna privatizacija prevoza u Beogradu i uništavanje javnog saobraćajnog preduzeća, izričit je Aleksić.
Ipak, iz Sekretarijata za javni prevoz grada Beograda tvrde da ove informacije nisu tačne, te da ovako nešto još uvek nemaju u planu.
„Za sada nije u planu raspisivanje javne nabavke za linije sa poteza 100“, naveli su oni u odgovoru na pitanja Danasa.
Sekretarijat je potvrdio i ono na šta Aleksić podseća, a to je da su linije sa poteza 500 od početka ove godine date na upravljanje privatnicima.
„Javno-privatno partnerstvo za prevoz putnika na linijama sa poteza 500 sklopljeno je sa prevoznikom Avala bus 500, koji je sa radom na tim linijama počeo 01. januara 2018. godine, a Ugovor je sklopljen na period od 10 godina“, precizirali su iz sekretarijata.
Nebojša Aleksić iz „Sloge“ navodi da je upravo zbog ovoga vrlo verovatno da će slično biti učinjeno i sa drugim linijama, na šta je ovaj sindikat upozoravao i ranije.
– Činjenica je da su autobusi GSP-a u sve lošijem stanju, da preduzeće nema dovoljno novca za njihovo održavanje, jer se novcem nije dobro raspolagalo a gradu je u interesu da taj posao prebaci privatnicima. Polako ali sigurno otimaju posao našim radnicima, a time i osnove uslove za život“, upozorava Aleksić.
Kao što je Danas i ranije pisao i predstavnici sindikata ukazivali, sve veći broj poslova koje je GSP „Beograd“ nekada samostalno obavljao, poverava se privatnim firmama, iako je, uz izvesna ulaganja, moguće da to javno preduzeće nastavi da funkcioniše u punom kapacitetu.
Privatnici već saobraćaju na 37 odsto linija
„Privatnim partnerima na osnovu javno-privatnog partnerstva poveren je prevoz putnika na oko 37% gradskih linija“ odgovorili su iz Sekretarijata za gradski prevoz na pitanja Danasa. Oni su naveli i da su ugovori potpisani sa privatnim partnerima sklopljeni su na period od 10 godina. Sa Konzorcijumom Ariva litas Ugovor traje zaključno do 31. decembra 2025. godine, a sa prevoznikom Avala bus 500 zaključno do 31. decembra 2027. godine.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.