Nakon što je tokom vikenda iz garaže GSP „Beograd“ ukraden jedan autobus, a sutradan u garaži tog preduzeća izbio požar koji je oštetio tri vozila, sindikat „Sloga“ zatražio je juče od direktora gradskog prevoznika Radiše Momčilovića odgovore na niz pitanja vezanih za incidente, kao i da li je istraga utvrdila odgovornost za oba događaja.
Nakon što je tokom vikenda iz garaže GSP „Beograd“ ukraden jedan autobus, a sutradan u garaži tog preduzeća izbio požar koji je oštetio tri vozila, sindikat „Sloga“ zatražio je juče od direktora gradskog prevoznika Radiše Momčilovića odgovore na niz pitanja vezanih za incidente, kao i da li je istraga utvrdila odgovornost za oba događaja. Zbog poslednjih dešavanja u tom preduzeću prekjuče je smenjen izvršni direktor autobuskog podsistema Srđan Komatina, a kako je zamenik gradonačelnika Goran Vesić na svom Facebook profilu objavio, da li će biti još smena, pokazaće istraga. Za sada, detalji o tim ekscesima javnosti nisu poznati, a osim što je GSP kratko saopštio da je u jednom od pogona izbio požar, nadležni u preduzeću i gradski čelnici nisu istupili nikakvim zvaničnim saopštenjem o drugom događaju.
U zvaničnom dopisu koji je „Sloga“ juče uputila direktoru Momčiloviću, čelnici sindikata pitaju koji je nalaz komisije preduzeća koja obavlja internu istragu uzroka požara na vozilima, kao i da li je, pored šefa održavanja pogona Novi Beograd, utvrđena i odgovornost još nekog od rukovodilaca i organizatora procesa rada u samom pogonu.
„Koje kvarove je vozilo A-1111 imalo unazad sedam dana pre izbijanja požara? Po čijem nalogu je ostavljen startovan motor na autobusu dok je bio parkiran u garaži i koliko je dugo vozilo bilo u takvom načinu rada? Ko je od zaposlenih i kada primetio znake požara na vozilu i da li su pripadnici Vatrogasne službe GSP-a, koji su smešteni tridesetak metara od mesta na kojem su bila parkirana izgorela vozila, reagovali odmah ili je bilo kašnjenja u započinjanju intervencije, a ukoliko jeste, iz kojih razloga?“, pitanja su na koja sindikat zahteva odgovore.
„Sloga“ postavlja pitanje i koliko je zaposlenih na poslovima vatrogasca raspoređeno u saobraćajnim pogonima GSP-a, a koji je broj propisan Planom zaštite od požara u JKP GSP „Beograd“.
– Koliko kontrola i koje nedostatke su pronašli kontrolori tehničke eksploatacije Unutrašnje kontrole GSP-a u prethodna tri meseca u svim saobraćajnim pogonima GSP-a?- pita u dopisu sekretar gradskog odbora „Sloge“ Nebojša Aleksić.
On navodi da se većina autobusa GSP „Beograd“ i sa brojnim, evidentnim neispravnostima, svakodnevno svesno upućuje na ulicu, samo da bi se prividno ispunilo zahtevano brojno stanje vozila u saobraćaju.
„U saobraćaj se puštaju vozila sa neispravnom signalizacijom, bez propisane opreme od značaja za bezbednost koju ne poseduje velika većina vozila GSP, sa istrošenim i izlizanim pneumaticima, pa do još ozbiljnijih neispravnosti, u radu upravljačkih i kočionih sistema“, navodi se u dopisu.
Sindikat traži i pojašnjenje incidenta koji se dogodio rano ujutru u nedelju, kada je iz pogona „Karaburma“ ukraden autobus, kao i odgovor na pitanje kako se dogodilo da svi bezbednosni sistemi zakažu.
„Kada je uočeno da vozilo nije u garaži pogona i da li je slučaj odmah prijavljen policiji ili se to učinilo sa zakašnjenjem? Da li je utvrđeno na koji način je NN lice koje je otuđilo autobus pristupilo unutrašnjosti objekta pogona, s obzirom da su na ulazima u objekte GSP angažovani radnici privatne firme za obezbeđenje, uz nadzor referenata unutrašnje bezbednosti preduzeća?“, stoji u dopisu.
Sindikat ukazuje i na loš sistem video-nadzora, koji je u pogonu „Karaburma“ u zoni oko garaže, kako kažu, neupotrebljiv.
„To daje prostor za brojne zloupotrebe i mahinacije, krađu rezervnih delova, i pristup neovlašćenih lica samom pogonu. Kamere koje su postavljene uz ogradu garaže u Mirijevskom bulevaru usmerene su tako da snimaju nebo, krošnju obližnjeg stabla i jednu određenu tačku na trotoaru, što je jasno svakom prolazniku koji se zatekne tu. Da li je organizaciona jedinica „Korporativna bezbednost“ upoznata sa tim i šta je uzrok tome?“, navodi se u pitanjima upućenim direktoru GSP.
U dopisu se skreće pažnja i na moguću materijalnu štetu koja je nastala u toj krađi, jer je, prema nezvaničnim informacijama, iz rezervoara autobusa istočena određena količina nafte, a postavlja se i pitanje koji rezervni delovi su pronađeni u ormarićima zaposlenih nakon akcije Unutrašnje kontrole sprovedene posle tog incidenta.
Podsetimo, u nedelju ujutru autobus je ukraden iz pogona „Karaburma“ tako što se bivši zaposleni predstavio kao vozač i neometano izvezao autobus iz garaže, kako je saopštio sindikat „Sloga“ u GSP. Nezvanično, ukradeni autobus kasnije pronađen napušten, dok su kamere bile isključene a hard-disk koji beleži snimke uklonjen iz vozila. Tada je sindikat „Sloga“ reagovao i zatražio odgovornost rukovodstva jer, prema njihovim navodima, firma poseduje tri prstena bezbednosti koja su, sva tri, zakazala.
„U takvim okolnostima u firmu može da uđe ko god hoće i uradi šta god hoće, što je opasno i za zaposlene ali i za građane koji se voze tim vozilima“, naveo je prekjuče Nebojša Aleksić, predsednik tog sindikata i dodao da se „unutrašnja kontrola više bavi progonom nepodobnih sindikalaca nego bezbednošću kompanije“.
U požaru u saobraćajnom pogonu „Novi Beograd“ koji se desio u ponedeljak, na dva autobusa je pričinjena velika materijalna šteta, dok je jedan autobus manje oštećen. SOS sindikat u GSP „Beograd“ oglasio se povodom ovog događaja zahtevajući utvrđivanje odgovornosti rukovodilaca i sa navodima da je bilo problema prilikom gašenja požara te da rukovodstvo treba javnosti da pruži sve informacije o tome.
Rukovodstvo
Smenjeni direktor autobuskog podsistema Srđan Komatina je u GSP „Beograd“ zaposlen od 2001. godine, a pre poslednje funkcije radio je kao projekt menadžer, direktor i zamenik direktora SP „Karaburma“. Na čelu GSP „Beograd“ se trenutno nalazi Radiša Momčilović koji je pre nekoliko meseci zamenio dugogodišnjeg čelnika tog javnog gradskog preduzeća Željka Milkovića.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.