Stojčić: Nakon depoa na Makiškom polju kreće gradnja trase metroa

Velike promene u Beogradu, od spomenika Stefanu Nemanji do metroa

Ostavite komentar


  1. Kada bi glavni gradski urbanista znao, da se »metro« u Berlinu i Beču zove U-Bahn, Ubderground u Londonu, Subway u Njujorku, »L« train u Čikagu, Orange Line u Lahore, itd., znao bi da se »metro« u Beogradu zove »BG voz«, jer »nije bitno kako se zove, bitno je da masovno prevozi putnike«. Zato nije ni čudo da ne zna, da su odavno i u prošlom veku od leve i desne cevi tunela »Vračar« izgrađeni tuneli »Karaburma«, svaki dužine po 600m i to leva cev tunela u periodu 1975-1977, a desna cev tunela 20 godina kasnije. A da bi bi se za saobraćaj osposobili tuneli »Karaburma« i linije »BG voza« produžile do Karaburme i dalje do Rospi Ćuprije, potrebno je samo postaviti šine i kontaktnu mrežu u te tunele. Pored toga otvorenim iskopom (Cut&Cover) se može na tunelima »Vračar« izgraditi stajalište Makenzijeva u blizini Kalenić pijace koje je inače prvobitno i bilo predviđeno, ali se od izgradnje odustalo zbog nedostatka novca. Nova stajališta se mogu formirati i na otvorenom delu mreže »BG voza«, naravno u funkcije potrebe za prevozom.

Ostavite komentar


Beograd

Naslovna strana

Naslovna strana za 20. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Živko Gocić, vaterpolista

Danas volim zato što je objektivan i zato što u njemu pronalazim sve informacije koje su mi potrebne na dnevnom nivou.