Sve veći broj kvarova na vozilima GSP ugrožava bezbednost putnika 1Foto: SOS sindikat

Bezbednost putnika u gradskom prevozu sve je ugroženija usled neadekvatnog održavanja vozila, što je kumuliralo prošlog petka kada se dogodilo nekoliko nezgoda koje su mogle da se završe tragičnim ishodima…

… što potvrđuju izvori Danasa, nezadovoljni radnici GSP „Beograd“, a na šta su, u više navrata, upozoravali i predstavnici sindikata u tom preduzeću.

Prošlog petka dogodile su se, naime, dve ozbiljnije saobraćajne nezgode u kojima su učestvovala vozila javnog prevoza – prvo je autobus na liniji 302 izleteo sa kolovoza i udario u stajalište, iz do sada neutvrđenih razloga, prilikom čega su uništeni stubovi i nadstrešnica na stajalištu dok su dve maloletne osobe zadobile povrede glave. Istog dana, u večernjim časovima, na Autokomandi je tramvaj iskočio iz šina i tom prilikom je potvrđena jedna osoba.

Ove poslednje nezgode, kao i značaj porast broja kvarova na vozilima u prethodnom periodu, izazvali su porast nezadovoljstva kod dela radnika GSP, posebno kod vozača kojima je posao da upravljaju vozilima, čak i u situacijama kada su svesni da ona nisu tehnički sasvim ispravna.

Grupa nezadovoljnih radnika GSP „Beograd“, koji insistiraju na anonimnosti iz straha za svoj posao, tvrdi da je petak 11. 05. mogao da bude „crni petak“ za sve putnike u vozilima GSP ili one koji su se našli na njihovim trasama, a da su za to odgovorne loše odluke rukovodstva.

– Sve ukazuje na to da je tehnička ispravnost vozila na veoma niskom i nezadovoljavajućem nivou, a da je višegodišnja nedisciplina u preduzeću uzela maha. Rezervni delovi se slabo nabavljaju, lošeg su kvaliteta, dok rukovodstvo GSP „Beograd“ troši milionske sume novca na periferne stvari – upozorili su oni.

Radnici se pitaju do kada će se, ako se uzme u obzir to što su tehnička ispravnost i realizacija reda vožnje na „istorijskom minimumu“, tolerisati ovakvo stanje u najvećem gradskom javnom preduzeću.

– Neodgovorno i bahato ponašanje rukovodstva dovelo je do ivice propasti nekadašnjeg giganta, i zarad svih Beograđana koji izdvajaju deo zarade za funkcionisanje ovog preduzeća, pitamo se kada će to prestati?, izričiti su oni.

O lošem rukovođenju i upravljanju finansijama u GSP, što je dovelo i do situacije da je značajan procenat voznog parka tehnički neispravan, ukazivali su i pojedini sindikati. Iako čine manjinu, SOS sindikat i sindikat „Sloga“ glasno se bune protiv ugrožavanja bezbednosti kako zaposlenih, tako i svih učesnika u saobraćaju.

Pored toga, oni svakodnevno upozoravaju javnost na nove kvarove na vozilima, izveštavaju koliko je vozila neispravno, o slučajevima zapaljenih autobusa koji su učestaliji i neadekvatnom trošenju novca preduzeća.

Talas nezgoda zbog neispravnosti još od marta

SOS sindikat je još u martu ove godine ukazao na saobraćajne nezgode koje su se dogodile zbog lošeg stanja vozila GSP. Kao što je Danas ranije pisao, SOS sindikat je naveo da se u većini autobusa GSP-a ne nalazi propisana oprema od značaja za bezbednost saobraćaja – sigurnosni trougao, kompleti za pružanje prve pomoći (u zglobnom vozilu moraju da budu po dva), čekići za razbijanje stakla u slučaju opasnosti i svetloodbojni prsluk, već se od celokupne opreme jedino nalazi aparat za gašenje požara u početnoj fazi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari