“Kada bi cena karte u gradskom prevozu bila niža, više građana bi je kupovalo” – teza je koja se često može čuti među Beograđanima, ali sada ovaj predlog daje jedan stanovnik Male Ivanče, prigradskog naselja iz koga vožnja do centra grada i nazad košta 350 dinara, revoltiran uslugom koju dobija za taj novac.
Stanovnici obodnih gradskih naselja, u više navrata žalili su se i obraćali nadležni gradskim službama zbog neredovnog prevoza u njihovim zonama koji, uz to, plaćaju skuplje od ostalih Beograđana, a “putuju za najbednije plate” kako kaže njihov komšija iz Male Ivanče, Marko Miletić.
Miletić živi na pet kilometara od druge zone prevoza, i zbog toga plaća kartu do grada i nazad 350 dinara, a za tu sumu novca dobija samo tri dnevna polaska autobusa subotom. Radnim danima poslasci autobusa su, objašnjava nam Marko, nekad na svaka dva sata, nekad po četiri sata nema polazaka, ali zato karta i dalje košta 350 dinara.
“Pitam se ko je tu logiku odredio da se moje komšije iz susednog mesta voze za 89 dinara i da za tu sumu novca imaju polaske na svakih 15 minuta, a mi koji platimo duplo skuplje – dobijamo trostruko lošiji prevoz?” pita on.
Miletić ukazuje da sa takvom uslugom, nije neobično što sve veći broj ljudi ne želi i ne može da plaća karte gradskog prevoza. Kao rešenje za njega, i veliki broj ljudi u sličnoj poziciji on predlaže snižavanje cene osnovne karte i uvođenje iste tarfe za sve tri zone.
“Kada bi cena karte bila realna i važila za sve tri zone, svako bi plaćao kartu, niko ne želi da beži iz autobusa, da se svađa sa gestapo kontrolorima…Primera radi, kada bi cena karte bila 50 dinara za sve tri zone, garantujem da bi svaki putnik kupio kartu i mirno sedeo u vožnji. Šta vam znači ovo što silom terate ljude da plate enormnu cenu karte u odnosu na standard, i opet niko ne plaća?Izazivate ljude da se biju, a biće sve više i više incidenata, narod je ogorčen to morate shvatiti” upozorio je on.
Miletić predlaže i originalno rešenje za pospešivanje naplate mesečnih pretplata, navodeći da većina privatnih poslodavaca kansi sa isplatama naknade za prevoz, što građanima stvara dodatna opterećenja za budžet.
“ Vrlo jednostavno rešenje za naplatu postoji – kada bi se svakom registrovanom zaposlenom na teritoriji Beograda, bez obzira iz koje zone
putuje, bez obzira da li koristi javni prevoz, odbijalo mesečno po 1500 dinara od plate na ime prevoza, to bi bilo sasvim dovoljno da prevoz funkcioniše, bez Apeksa, bez kontrolora….” zaključuje on dodajući da bi penzioneri, nezaposleni, đaci i studenti u tom slučaju mogli da plaćaju 500 dinara godišnje.
Miletić poručuje nadležnima u Sekretarijatu za javni prevoz da je do sada revnosno plaćao kartu za prevoz, bez razmišljanja ali da od 1. aprila to ne ćeli više da čini.
„Od 1. aprila više ne želim da plaćam uslugu koju nemam, ne želim da vam dajem novac a da čekam polazak autobusa 4 sata, ne želim da platim kartu a da sedim u gradu na stanici od 11 do 14:15, ili od 18 do 21 sat. Ne!” odlučan je ovaj stanovnik Male Ivanče.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.