Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić danas je ispred Starog dvora razgovarao sa beogradskim biciklistima i najavio da će Grad Beograd, prvi put u svojoj istoriji, dodeliti subvencije za kupovinu bicikala, što je u skladu sa planom Grada za poboljšanje kvaliteta vazduha, navodi se u saopštenju Beoinfo.
Događaju su prisustvovali i sekretarka za zaštitu životne sredine Ivana Vilotijević i predsednica Biciklističkog saveza Beograda Jelena Lončarević.
„Jedan od naših ciljeva je da smanjimo broj vozila na ulici i da povećamo broj ekoloških vozila, kao i da povećamo broj bicikala i omogućimo ljudima da ih više koriste. Zato smo i doneli odluku da iz budžeta Grada izdvojimo 10 miliona dinara za subvencije za kupovinu bicikala za 2.000 ljudi koji će dobiti 5.000 dinara subvenciju”, pojasnio je Vesić.
Prema njegovim rečima, Sekretarijat za zaštitu životne sredine u ponedeljak će raspisati konkurs i izabraće partnera, nevladinu organizaciju.
„Po zakonu oni u naše ime daju subvenciju i u roku od 20 dana, početkom septembra, će raspisati konkurs za građane. Uslov je da je bicikl proizveden u Srbiji, da ima sertifikat Privredne komore Srbije da je domaća proizvodnja. Naši bicikli koštaju između 20 i 30 hiljada dinara i to znači da ćemo subvencionisati oko petinu vrednosti jednog dvotočkaša”, istakao je Vesić.
Kako je rekao, strategija Grada već nekoliko godina je da se da prednost biciklističkom i pešačkom saobraćaju. Uradili smo, dodao je, gotovo 30.000 metara kvadratnih pešačkih zona u Beogradu i oko 30 kilometara biciklističkih staza.
„Radićemo ukupno, prema našem planu, skoro 100 kilometara biciklističkih staza u narednih pet godina. Predložićemo Ministarstvu unutrašnjih poslova da se izmeni Zakon o bezbednosti saobraćaja da se dozvoli korišćenje žutih traka biciklistima i motociklistima van špica. Tražićemo i da se uvede pojam biciklističko-pešačke ulice, kako bi jedan broj manjih ulica i gradu koristili i automobili, ali bi prednost imali pešaci i biciklisti”, istakao je Vesić.
Sa Biciklistickim savezom Beograda razgovaramo o tome da im omogućimo da imaju jedan objekat za treninge, naveo je Vesić i dodao da, nažalost, naši biciklisti treniraju na ulicama.
„Svaki sportski savez ima svoje objekte za trening, trenažne centre, što je i normalno, jer ako želimo da imamo bicikliste na najvećim trkama i ako želimo da oni budu uspešni moraju da imaju uslove za trening. Što se tiče Biciklističkog saveza Beograda Grad Beograd će stati iza njih da zajedno napravimo objekat za trening, kako bi ovi sportisti mogli da ostvaruju vrhunske sportske rezultate. Osim što je promocija zdravog života, ovo je i promocija sporta. Na ovaj način ćemo, i primerom, pokazati da želimo da što više građana koristi bicikle, a manje automobili i prevozna sredstva koja zagađuju životnu sredinu”, kazao je Vesić.
On je najavio da će tokom jeseni Grad Beograd izgraditi 150 mesta za iznajmljivanje javnih bicikala.
„S obzirom na to da nam je dva puta propadao tender sada ćemo ga raspisati samo za operatera. Već smo definisali lokacije, sproveli infrastrukturu na njima i na svakoj lokaciji biće deset javnih bicikala. Omogućićemo građanima da imaju 1.500 bicikala na raspolaganju i da mogu svuda po gradu da ih koriste, što povećava komfor njihovog života i olakšava kretanje po gradu. Mi u okviru ‘Parking servisa’ imamo skoro 5.000 bicikala, koji su raspoređeni na Adi Ciganliji i garažama koje su u pešačkim zonama. Građani to veoma koriste i kada se parkiraju imaju pravo na besplatno korišćenje četiri biccikla, dva za odrasle, dva za decu, i tako stimulišemo korišćenje bicikala. Dosta toga je urađeno, ali nije dovoljno, nadam se da će subvencije za kupovinu bicikala biti trajna akcija Grada Beograda. Naš plan je da sledeće godine imamo 10.000 ljudi koji će koristiti ove subvencije. Tako dajemo jasan i konkretan doprinos da ljudi koriste bicikle, brže se prevoze, zdravije žive, ali i da imamo manje zagađenje u gradu”, zaključio je Vesić.
Trener Biciklističkog saveza Beograd Nebojša Jovanović izrazio je zadovoljstvo što je Grad Beograd stao iza ovakvog projekta, koji kako je dodao, građane motiviše da što više voze bicikle.
„Na taj način će se rasteretiti grad, a najveću korist imaju sami građani jer je to zdrav život. Dugo se profesionalno bavim biciklizmom i srećan sam što će to da funkcioniše na visokom nivou, ali i što se nastavlja promocija biciklizma i pomoć građanima. Beograd ima dobru biciklističku rutu, koja je još u fazi izgradnje, i kada ona bude završena to će biti velika i odlična ruta” rekao je Jovanović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.