U Beogradu će biti postavljeno 150 stanica za iznajmljivanje bicikla, gde će građani moći i platnom karticom da dobiju ovu uslugu, što pokazuje da Beograd postaje evropski grad, rekao je gradski menadžer Goran Vesić gostujući na TV Pink.
– Krajem prošle godine na sednici Skupštine grada doneli smo odluku da uvedemo „javni bicikl”. Trenutno u Beogradu postoji 83 kilometra pešačkih staza, a udeo biciklističkog saobraćaja u ukupnom javnom saobraćaju iznosi samo 0,8 posto, a naš cilj je da u naredne četiri godine bude četiri posto. Zato uvodimo 150 stanica za bicikle, 200 novih parkinga i novih 120 kilometara biciklističkih staza – istakao je Vesić dodavši da je Minhen u poslednjih deset godina udvostručio udeo biciklističkog saobraćaja, a Kopenhagen u šest godina povećao taj procenat sa 30 na 36 posto.
Prema njegovim rečima, grad će veoma brzo raspisati javni konkurs za javno-privatno partnerstvo gde će tražiti partnera koji je spreman da uloži u ovu oblast, kao što se to radi i u drugim gradovima.
– U Moskvi je iskorišćenost bicikala koji se na ovaj način koriste više od 80 odsto iako su mnogi mislili da neće biti mnogo zainteresovanih. Tako je i u Beogradu, ima mnogo onih koji misle da to ovde neće zaživeti, ali građani će koristiti takvu uslugu ako imaju takvu mogućnost – rekao je Vesić.
Dodao je da je posebno ponosan na činjenicu da je prva bicilistička staza u Beogradu napravljena 1997. od Sportskog centra „25. maj” do Ade Ciganlije kada je on bio gradski sekretar za omladinu i sport, a prema ideji Đoke Vještice.
Govoreći o pretvaranju centra grada u pešačku zonu i rada na tome da u centru grada ima što manje automobila, on je naglasio da je prvi veliki projekat koji će to omogućiti tunel između Save i Dunava, koji će počinjati kod sadašnje autobuske stanice, a izlaziti kod Pančevačkog mosta.
– Taj tunel bi trebalo da smanji broj automobila u centru grada za skoro 14 posto. Pored toga radimo na tome da se centar grada pretvori u pešačku zonu od Zelenog venca, Ulice braće Jugovića, Pariske, uključujući i Kosančićev venac, a imamo plan da tu uradimo nekoliko garaža. U narednih nekoliko meseci nadogradnjom garaže „Obilićev venac” dobiće se skoro novih 250 mesta, zatim vrlo brzo krećemo u izgradnju garaže „Studentski trg” sa novih 950 mesta – istakao je gradski menadžer dodavši da centar grada treba da postane mesto za pešake i bicikle kao i u drugim evropskim prestonicama.
Govoreći o radovima na Slaviji, Vesić je rekao da oni idu prema planiranoj dinamici, a biće završeni početkom maja i dodao da će tu biti fontana kojom će se Beograđani ponositi.
– Završetkom radova na samom Trgu Slavija saobraćaj će biti prohodniji, a istovremeno će se raditi i Ruzveltova ulica, kao i park između Slavije i Ulice kralja Milutina, gde će biti centralno mesto za spomenik Dimitriju Tucoviću – najavio je Goran Vesić.
On je podsetio da su za vreme zimskog raspusta omogućeni novi termini za klizanje na Tašu, kada svi đaci uz đačku knjižicu mogu da se besplatno klizaju. Pored toga, deci se pružaju i drugi programi, počev od radionica do raznih sportova i, kako je naglasio, svoj deci treba omogućiti da se bave sportom, bez obzira na to da li su talentovana ili ne.
– Zatekli smo budžet za školski sport u gradu od šest miliona dinara, prošle godine je bio 35 miliona dinara, a bilo je 14 posto više dece koja se na taj njačin bave sportom. Ako budemo uspeli da uvedemo besplatne škole sporta, to će biti pun pogodak – rekao je Vesić, dodavši da je grad podržao besplatnu školu košarke Marine Maljković, kao i da ih ima na više od deset lokacija Beogradu.
On je ponovio da je prošle godine aktivirano 69 gradskih projekata, za ovu godinu planirano je još 50 novih, a kada je ova gradska vlast došla, bilo ih je tri i dodao da će se ovaj trend nastaviti kako bi Beograd bio bolje mesto za život, bez obzira na to da li neko živi u centru grada ili na njegovoj periferiji.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.