Očekujemo da ćemo u narednih mesec-dva potpisati ugovor za izgradnju mosta na Adi Huji, izjavio je u februaru prošle godine tadašnji zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, koji sada, kao ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, gradnju najavljuje za narednu, 2024. godinu, u sklopu izgradnje auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad.
S druge strane, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić kaže da most na Adi Huji jeste „u nekom planu“, ali „nije ni blizu neke realizacije“. „Da l’ ste to primetili, kad ne možeš da rešiš mali problem ti najavi svemirski brod“, ističe on.
Inače, podizanje ovog mosta predviđeno je još pre dve decenije, Generalnim urbanističkim planom Beograda do 2021. godine, usvojenim u septembru 2003, piše Istinomer.
„Nemojte da vas lažu, nije doneta čak ni odluka da će most sigurno tu da bude“, obavestio je stanovnike Krnjače gradonačelnik Šapić.
„Most na Adi Huji. Vidite, taj most je u nekom planu, ali on nije ni blizu neke realizacije u ovom momentu. Nemoj da vas lažu. Čak nije ni doneta odluka da će on sigurno tu da bude. Prosto da znate. Da li postoji potreba za mostom kod Ade Huje? Da, postoji. Velika potreba. Ali, mi pričamo, ne znam da l’ ste to primetili, kad ne možeš da rešiš mali problem ti najavi svemirski brod. I onda mi ‘vamo za svemirskim brodom, a ‘vamo mi curi, lavabo mi prokišnjava. Stani, bre, pusti me… Ovaj “pančevac” ‘oće se raspadne, pa daj, bre, njega da sredimo da nam se ne sruši. (…) A za most na Adi Huji daćemo vam uskoro informacije, prvo da vidimo gde je došao plan. Tu je najteži deo posla priprema čitave planske dokumentacije. Kad dođe do izvođenja radova, verujte, to je najlakši deo. (…) Ono što znam da nije ni blizu u ovom momentu, a možda ga i približimo za koji mesec“, rekao je Šapić, piše Istinomer.
A pre dva meseca ministar Vesić saopštio je da će iduće godine startovati radovi na auto-putu Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, a sa njima i gradnja još jednog mosta preko Dunava.
„Mi ćemo sledeće godine početi da gradimo auto-put Beograd-Zrenjanin-Novi Sad. To je veoma važno za ljude koji žive na levoj obali Dunava i on će se uključivati kod petlje Ovča na severnu tangentu, koja je već izgrađena odavno, i sa te severne tangente preko novog mosta na Adi Huji moći ćete potpuno da zaobiđete sva naselja na levoj obali Dunava, što će bitno rasteretiti ‘zrenjaninac’, bitno rasteretiti Pančevački most, jer će imati potreba da se izgradi most na Adi Huji. Što suštinski znači još jedan most“, prenosi Istinomer Vesićeve reči.
Saobraćajni institut CIP izradio je studiju o tome koliko će izgradnja mosta uticati na životnu sredinu, a Direkcija za građevinsko zemljište podnela je Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za davanje saglasnosti na urađenu studiju.
Radovi startuju 2008. godine?
Podsetimo, nakon što je 2003. odlučeno da će se graditi ovaj most, gradski funkcioneri su 2005. početak gradnje najavljivali su „za dve-tri godine“.
Prošle su te „dve-tri godine“, a tokom kampanje za beogradske izbore 2008. Dragan Đilas je, kao kandidat za gradonačelnika, najavljivao gradnju ovog mosta.
Most bi mogao da bude izgrađen za pet godina, isticao je Đilas. Naredne 2009. godine Đilas je kazao da je most na Adi Huji, ipak, u drugom planu.
I nova beogradska vlast, koja je na čelo glavnog grada došla posle smene Đilasa 2013. godine, najavljivala je izgradnju mosta. Tadašnji gradski arhitekta Milutin Folić kazao je 2016. da očekuje da dokumentacija za ovaj projekat bude spremna do kraja 2017. ili početka 2018. Dodao je da bi most sa pristupnim saobraćajnicama trebalo da košta oko 180 miliona evra.
Ceo tekst pročitajte na portalu Istinomer.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.